اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بویین‌زهرا:

4 درصد جمعیت کشور از معلولیت رنج می‌برند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا گفت: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از چهار درصد از جمعیت کشور از معلولیت‌های‌ مختلف رنج می‌برند.

4 درصد جمعیت کشور از معلولیت رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، ابوالفضل جهانبخشی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات معلولان که در اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان تخصصی و حمایتی در سطح جامعه است، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سه معاونت اجتماعی، پیشگیری و حمایتی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه توانبخشی معلولان در سازمان بهزیستی از اهمیت و درجه ویژه‌ای برخوردار است افزود: امید‌واریم که با مدیریت قوی و منظم‌تر از سوی مسئولان میزان رضایت‌مندی معلولان از حقوق شهروندی خود افزایش یابد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه طرح شناسایی و سازماندهی معلولان بویین‌زهرا آغاز شده است، تصریح کرد: در سال جاری فعالیت‌های این اداره در حوزه‌های مختلف رسیدگی به امور معلولان گسترش پیدا می‌کند.

بخشی اعلام کرد: بنا بر آمار ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی چهار درصد از مردم ایران به معلولیت‌های مختلف دچار هستند.

وی با بیان اینکه معلولیت‌ها انواع مختلف جسمی، روحی، ذهنی، ناشنوایی و بیماری‌های صعب‌العلاج را شامل می‌شوند، بیان کرد: تاکنون بنابر گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کل کشور در حدود دو درصد از معلولان کشور در یک طرح کلی و مطالعاتی سازمان بهزیستی شناسایی و برای آنها مراحل مختلف پرونده‌سازی و ثبت‌نام انجام پذیرفته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: تمام معلولان شناسایی شده در کشور هم‌اکنون به طور مستقیم و غیر مستقیم از سازمان بهزیستی و ادارات تابعه خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

بخشی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی کمیسیون‌های ویژه بررسی و مطالعه میزان ناتوانی معلولان تصریح کرد: پس از اعلام نظر کارشناسان بهزیستی و نیز تصویب در هیئت ارزیابی این اداره فرد معلول می‌تواند با مراجعه به ادارات بهزیستی نسبت به دریافت و استفاده از خدمات ویژه معلولان در کشور اقدام کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و ارگان‌های تابعه آن در سراسر استان‌ها و شهرستان‌های کشور در حال حاضر 50 نوع خدمات را به معلولان در حوزه‌های برطرف کردن مشکلات زندگی ارائه می‌دهند، افزود: نوزادی که از بدو تولد با تأیید پزشکان متوجه نوع و میزان معلولیت می‌شود تا پایان عمر زیر پوشش خدمات و برنامه‌های عمومی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت پیشگیری این اداره در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است، تصریح کرد: لازم است که مسئولان با مساعدت‌های ویژه و حمایت‌های مالی بیشتر، زمینه جلوگیری و کاهش آسیب‌ها و معضلاتی مانند گرایش فرزندان و حتی والدین به پدیده شوم اعتیاد را فراهم کنند.

بخشی اضافه کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست از جمله برنامه‌های است که در معاونت پیشگیری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول