اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

120 معلول زیر 14 سال همدان در نهاوند نگهداری می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: بیش از 120 نفر از معلولان زیر 14 سال استان همدان در نهاوند نگهداری می‌شوند.

120 معلول زیر 14 سال همدان در نهاوند نگهداری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز شنبه در بررسی مشکلات مراکز نگهداری معلولان زیر 14 سال استان در نهاوند اظهار کرد: توجه به رفع مشکلات این قشر و این افراد نوعی صدقه جاریه و نوعی کار خداپسندانه است بنابراین همه امکانات شهرستان نهاوند برای رفع مشکل این افراد به ویژه مربیان آنها را به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به وضعیت مکانی نامناسب نگهداری این افراد افزود: از آنجایی که تنها شهرستان نهاوند است که معلولان زیر 14 سال را در سطح استان نگهداری می‌کند بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تأمین زمین مناسب برای ساخت مرکز نگهداری این افراد اقدام می‌شود.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: هم‌اکنون سه مرکز نگهداری فاطمه‌ زهرا، مهر علی و خاتم‌الانبیاء در مرکز شهر نهاوند قرار دارند و ساختمان مراکز مذکور فرسوده است و در نگهداری مطلوب از این افراد که عمدتاً خردسال و ناتوان هستند وقفه‌ای ایجاد می‌کند و اثر منفی دارد.

وی به مساعدت‌های مالی و عاطفی دولت نهم و دهم از این گونه افراد به ویژه در شهرستان‌هایی مثل نهاوند که والدین آنها قادر به نگهداری از آنها نیستند اشاره کرد و افزود: ماهانه توسط بهزیستی علاوه بر مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی که دولت به افراد می‌پردازد مبلغ 160 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

زارعی‌کوشا از خیران و افرادی که تمکن مالی دارند خواست با مراجعه به این مراکز مسئولان، هیئت امنا و مربیان این مراکز را در نگهداری مطلوب‌تر این افراد یاری کنند زیرا سلامت نعمتی است که باید شکرگزار آن بود.

رئیس بهزیستی نهاوند نیز در این مراسم ابراز داشت: متأسفانه بیش از چهار درصد جمعیت نهاوند در شهر و روستا معلول هستند که برخی‌ها به صورت مخفی‌اند و مایل نیستند که فرزند معلول خود را به این مراکز انتقال دهند که این مسئله موجب شده در نگهداری مطلوب از آنها دچار مشکل شوند.

علی ‌شاه‌مرادی گفت: توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی تاکنون بیش از 3 هزار معلول ناتوان ذهنی، حرکتی و رفتاری در نهاوند شناسایی شده بنابراین برای تأمین نیاز در این افراد نیازمند مساعدت خیران در کشور و نهاوند هستیم.

وی از ارائه همه خدمات بهزیستی به صورت رایگان به معلولان نهاوند خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 500 نفر معلول زیر پوشش بهزیستی در نهاوند هستند که 50 نوع خدمات به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول