اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

توسعه گردشگری مسیر پیشرفت چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای صنعت گردشگری نخستین محور توسعه این استان است.

توسعه گردشگری مسیر پیشرفت چهارمحال و بختیاری است

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با برگزاری نشستی با مدیریت استان چهارمحال و بختیاری مقرر شد کمیته‌ای گردشگری با ترکیب معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، کارشناس میراث فرهنگی و دکتر قریب فعال عرصه تورگردانی به صورت هفتگی در این استان تشکیل شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا تفاهمنامه‌ای تنظیم شود تا بر اساس این تفاهمنامه تعهداتی برای استان چهارمحال و بختیاری و شرکت آویژ پرواز تعیین شود تا بر اساس این تعهدات اجرای تورهای مشترک بین دو کشور در دستور کار قرار بگیرد.

ریاحی با تأکید بر اینکه مسیرهای گردشگری در این استان شناسایی شود، گفت: ورود گردشگری خارجی به این استان مستلزم تدوین مجموعه‌ای از اقدامات نرم‌افزاری است تا با فرهنگ سازی مناسب در این زمینه بتوانیم میزبان شایسته‌ای باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نخستین اقدام برای جذب گردشگر در این استان شناسایی اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است تا این اماکن را به زبان‌های مختلف به مردم دنیا معرفی کند.

وی ادامه داد: ممکن است بسیاری از این پدیده‌ها که در استان وجود دارد برای ما عادی باشند و به خوبی آنها را بشناسیم اما برای خیلی از افراد تعجب‌آور، ناشناخته و ارزشمند است.

ریاحی، گردشگری را نخستین محور توسعه این استان برشمرد و گفت: مسئولان و مردم باید با اتحاد و همدلی در این مسیر گام برداشته و تلاش مضاعف داشته باشند تا از تیرماه سال ‌جاری شاهد حضور گردشگران اروپایی به استان چهارمحال و بختیاری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با یک بسیج میلیونی استان چهارمحال و بختیاری از ناشناختگی خارج خواهد شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول