اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

توجه به صنعت گردشگری در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به صنعت گردشگری و چگونگی مدیریت و بهره‌برداری موثر از آن باید جزو اولویت‌های اصلی نظام اقتصادی اجتماعی کشورهای دارای ظرفیت گردشگری قرار گیرد.

توجه به صنعت گردشگری در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی پیش ازظهر امروز در دیدار با گردشگران اروپایی که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اند، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است، به‌طوری که چشم هر بیننده را به خود جلب می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های مردم این استان در بخش صنایع دستی به ‌ویژه هنر قالیبافان چالشتر اشاره و گفت: این هنر در کشور و خارج کشور مخاطبان بسیاری دارد.

عنابستانی با اشاره به اهمیت گردشگری و ضرورت توجه به آن، گفت: بدون شک امروزه صنعت توریسم به‌عنوان مهم‌ترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته که در نتیجه افزایش نرخ رشد سالانه در تولید ناخالص ملی در سطح جهان، صادرات، تجارت جهانی و خدمات، سهم گردشگران بین‌المللی در فعالیت اقتصادی جهان نیز به طور مداوم بالا رفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از اثرات مهم اقتصادی این رشد سریع اشتغالزایی است که در توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی برای اقشار مختلف جامعه مؤثر بوده است.

وی توسعه گردشگری فرهنگی را از دیگر رویکردهای فراروی صنعت گردشگری در کشور و به ویژه این استان برشمرد و گفت: بسیاری از دانشمندان به بررسی اثرات روحی و روانی سفر پرداخته و آن را در پدید آمدن نگرشی نو نسبت به دنیای اطراف موثر می‌دانند.

عنابستانی با بیان اینکه هم اکنون صنعت گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی سومین صنعت بزرگ دنیا به حساب می‎آید، گفت: توجه به صنعت گردشگری و چگونگی مدیریت و بهره‌برداری موثر از آن باید جزو اولویت‌های اصلی نظام اقتصادی اجتماعی کشورهای دارای ظرفیت گردشگری قرار گیرد، تا با بهره گرفتن از اثرات بی‌شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن گام موثری در توسعه همه جانبه یک ناحیه، منطقه یا کشور برداشته شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول