اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی بیش‌تر مردم با دستاوردهای سفرهای استانی هیئت دولت

طرح سه‌بعدی شهرک نمونه گردشگری بین‌المللی ایرانیان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: طرح سه‌بعدی شهرک نمونه گردشگری بین‌المللی رودشور زرندیه که به نام سرزمین ایرانیان نام گرفته است در نمایشگاه دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور در مشهد رونمایی شد.

طرح سه‌بعدی شهرک نمونه گردشگری بین‌المللی ایرانیان رونمایی شد

رامتین فرزاد مدیر روابط عمومی شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان در نمایشگاه دستاوردهای سفرهای استانی هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در سال 1386 این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره)، دسترسی‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی و نیز هم‌جواری با پایتخت کشور شروع به فعالیت کرد.

فرزاد با بیان حجم عظیم فعالیت‌های انجام شده در این مدت گفت: سرزمین ایرانیان که در 38 کیلومتری جنوب‌غربی شهر تهران واقع شده است تاکنون مصوبه‌های شهرک اقامتی و مسکونی از سوی شورای‌عالی معماری و شهرسازی، مصوبه منطقه ویژه اقتصادی از سوی مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران دریافت کرده و طرح جامع زیست‌محیطی نیز از سوی شورای‌عالی زیست‌محیطی کشور تصویب شده و با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های تخصصی، هم‌اکنون برخی از کاربری‌های آن در حال بهره‌برداری آزمایشی هستند.

وی با بیان آغاز به کار پیست موتورکراس و آفرود و نیز ساختمان اصلی شهر خودرو گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی اصلی مجموعه گلف سرزمین ایرانیان در هفته گذشته توسط وزیر ورزش و جوانان و استقبال مردم از ایجاد مجموعه‌های تفریحی، گردشگری و ورزشی، امیدوارم رونمایی از طرح سه‌بعدی شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان "آیلند" هم‌زمان با حضور رئیس جمهور در شهر مقدس مشهد سبب آشنایی بیش‌تر مردم با خدمات انجام شده در کشور شود.

فرزاد با اشاره به 24 کاربری این شهرک گفت: ساخت و افتتاح دهکده چوگان، مجموعه شهر خودرو، مجموعه اتومبیل‌رانی، دهکده و زمین گلف و دهکده‌های اقامتی با روش‌های معماری متنوع در سرزمین ایرانیان می‌تواند کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در منطقه مبدل کند و از سویی دیگر سبب رونق کسب و کار گردشگری در کشور شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: توالی فازهای توسعه سرزمین ایرانیان براساس خصوصیات منطقه و در سه فاز مجزا به مدت 12 سال پیش‌بینی شده است، مدت زمان اجرای فاز یک با تاکید بر پروژه‌هایی که در اولویت قرار دارند و با در نظر گرفتن مدیریت ویژه و تامین مالی آن، سه سال پیش‌بینی شده که در این فاز می‌توان به ساخت پارک آبی و ریزورت، محله و زمین چوگان، شهر نمایشگاهی خودرو، پیست‌های خاکی، شهر ورزش‌های موتوری، مرکز سوارکاری، دهکده و زمین گلف اشاره کرد. 

این شهرک نمونه گردشگری که از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به استان مرکزی است دارای 24 کاربری ورزشی، تفریحی، گردشگری، اقامتی و تجاری است که در زمینی به وسعت یک ‌هزار و 400 هکتار در منطقه زرندیه و در مرز استان مرکزی و تهران واقع شده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول