اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

توجه به زیباسازی شهرها نباید تنها به فصول گردشگری محدود شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به زیباسازی شهرهای استان نباید تنها به فصول و زمان‌های گردشگری معطوف و محدود شود.

توجه به زیباسازی شهرها نباید تنها به فصول گردشگری محدود شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: با توجه به دریافت گزارش‌های اماکن اقامتی استان به ویژه مهمانپذیرها متوجه می‌شویم که این مجموعه‌ها در تمام طول سال حتی تا صد درصد هم تکمیل ظرفیت اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها دارای بهترین شرایط جذب گردشگر در تمام زمینه‌ها است، افزود: زیباسازی محیطی ضرورتی است که باید به آن توجه و دقت بیشتری صورت بگیرد، چرا‌ که می‌تواند چهره و شرایط شهرهای استان را دگرگون کند.

بیگی همچنین نورپردازی اماکن گردشگری و فرهنگی استان را جزو ضرورت‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه این نورپردازی‌ها می‌تواند چهره شهر را به کلی متفاوت کند، باید توجه به این استانداردها را جزو تکالیف قرار دهیم.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر روی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مختلف و متنوع در شهرستان‌ها اظهار کرد: جشنواره‌هایی مانند میراث معنوی و فرهنگی، موارد خوراکی، غذاهای محلی و سنتی، محصولات طبیعی و میوه‌ها می‌تواند حال و هوای شهرها را دگرگون کرده و استقبال خوب گردشگران را به دنبال داشته باشد.

بیگی یادآور شد: اگر بخواهیم از هر طیف سلیقه و توان مالی گردشگر به این استان جذب کنیم باید توان بیشتری برای فراهم آوردن امکانات و ملزومات گردشگری در آذربایجان‌شرقی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جذب رضایت گردشگران نوروزی از اراده و اهتمام جدی تمام دستگاه‌ها حکایت می‌کند، گفت: باید به مسائلی نظیر مبلمان شهری، خیابان‌ها، باز بودن مساجد، توسعه و رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی توجه بیشتری شود، زیرا کم و کاستی‌ها در این موارد قابل توجیه نیست.

بیگی با تاکید بر لزوم جمع‌آوری زباله‌ها از ورودی شهرهای استان و دقت در رعایت بهداشت جاده‌ها، خاطرنشان کرد: توجه به این مسائل کار سختی نیست و شهرداری‌ها و راه و شهرسازی باید به‌عنوان مجری به طور مستمر بر این موارد نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول