اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی صورت گرفت

بازگشایی تنها موزه جنوب شرق استان تهران در ورامین

خبرگزاری فارس: موزه مردم‌شناسی شهرداری ورامین با 400 اثر در مکان جدید بازگشایی شد.

بازگشایی تنها موزه جنوب شرق استان تهران در ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران، محمد راشدی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران از بازگشایی تنها موزه مردم‌شناسی شهرداری این شهر خبر داد و گفت: موزه مردم‌شناسی شهرداری ورامین به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی پذیرای علاقمندان شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین اظهار داشت: موزه مردم‌شناسی شهرداری ورامین، تنها موزه جنوب شرق استان تهران است که در آن بیش از 400 اثر تاریخی کاربردی در زندگی روزانه مردم نگهداری می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این موزه از اهمیت بسیار زیادی در جهت حفظ و حراست از مواریث فرهنگی دشت کهن و تاریخی ورامین برخوردار است.

راشدی عنوان کرد: موزه مردم‌شناسی ورامین با همت جمعی از محققان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و تاریخ این منطقه و با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهردار ورامین راه‌اندازی و آثاری در حوزه مردم‌شناسی از قبیل لوازم زندگی سنتی محلی، ابزار و ادوات کشاورزی، انواع البسه‌های عشایری و روستایی منطقه را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان این موزه در محل پارک 15 خرداد ورامین و در دو طبقه احداث شده که موزه مردم‌شناسی شهرداری ورامین در یک طبقه آن واقع شده و در طبقه دیگر در نظر است موزه حیات‌وحش شهرستان ورامین با همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهردار ورامین آماده‌سازی و تجهیز شود و هر دو موزه با حضور مسئولین ارشد استان تهران و شهرستان ورامین به‌صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول