اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی میراث فرهنگی صورت گرفت

تجلیل از اهداکنندگان اشیائ فرهنگی به موزه‌ها در زاهدان

خبرگزاری فارس: همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از اهدا کنندگان اشیاء فرهنگی به موزه جنوب شرق در زاهدان تجلیل شد.

تجلیل از اهداکنندگان اشیائ فرهنگی به موزه‌ها در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گردهمایی به مناسبت این روز در محل موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار کرد.

در این مراسم که جمعی از مدیران کل، اساتید و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، کارکنان میراث فرهنگی و اهدا کنندگان اشیاء فرهنگی به موزه‌ها حضور داشتند، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز توسط مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، به شرح مختصری از راه‌اندازی موزه‌ها و عملکرد میراث فرهنگی در سال‌های اخیر اشاره شد.

همچنین با توجه به اینکه در هفته میراث فرهنگی، این روز به نام "قانون و میراث فرهنگی" از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور نامگذاری شد، مهمان ویژه این مراسم حسین صالحی معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توضیحاتی پیرامون قوانین مرتبط با میراث فرهنگی را برای حاضران و کارشناسان بیان داشت.

روح‌الله شیرازی مسئول پایگاه شهر سوخته نیز از راه‌اندازی موزه و مجتمع شهر سوخته در کنار این سایت پیش از تاریخ اظهار خرسندی کرد و لزوم ایجاد چنین تاسیسات و امکاناتی را در کنار این سایت ارزشمند، مهم و ضروری دانست.

سید رسول موسوی رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان هم به انجام طرح‌های پژوهشی توسط دانشجویان باستان شناسی و ایجاد واحد انتشارات موزه در موزه منطقه‌ای زاهدان اشاره کرد.

در پایان این مراسم از اهداکنندگان اشیا فرهنگی به موزه‌ها تجلیل و قدردانی شد. 

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول