اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی

عملکرد و برنامه‌های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد این سازمان را در سال گذشته و چند ماه اخیر سال جاری تشریح کرد.

عملکرد و برنامه‌های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا ایزدی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه این استان با تبریک هفته میراث فرهنگی به همه دست‌اندرکاران این حوزه اظهار کرد: در سال جاری توانستیم مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان را جذب کنیم که از این مبلغ یک میلیارد تومان آن به موزه یاسوج اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: با حمایتی که معاونت میراث فرهنگی ما انجام دادند و گزارش‌هایی که برای حوزه میراث فرهنگی کشور ارسال کردند، موجب شد که این مبلغ اعتبار مازاد بر اعتبارات سال 90 به میراث فرهنگی استان اختصاص داده شود که باید هرچه زودتر آن را جذب کنیم.

این مسئول در ادامه افزود: دوستان ما در میراث فرهنگی استان برای 700 میلیون تومان باقیمانده برنامه‌ریزی در حوزه مرمت کرده‌اند که با هدف‌گذاری بیشتر در حوزه شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه و بافت قدیمی این شهر هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث بقاع متبرکه و کاروانسرا و مساجد نیز هدف ما این است که دو تا سه مورد از این دست ساخت‌ها در استان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرند که از جمله مهم‌ترین آنها کاروانسرای دهدشت است.

وی تصریح کرد: با رایزنی که همکاران ما انجام دادند به این نتیجه رسیدیم که برای معرفی میراث فرهنگی استانمان برنامه ویژه‌ای را در تهران و در مجموعه کاخ سعدآباد برگزار کنیم و با تجربه خوبی که در سال گذشته داشتیم خبر ویژه این است که آن قدر برنامه‌های ما در سال گذشته خوب و فاخر بوده که مسئولیت برنامه افتتاحیه هفته میراث فرهنگی امسال کشور بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته شده است.

ایزدی ادامه داد: مجموعه تشکل‌های مردم‌نهاد این استان و بخش خصوصی و سایر فعالان این عرصه این برنامه را فردا در تهران از ساعت پنج بعد از ظهر در کاخ سعدآباد با اقتدار برگزار خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 91 علاوه بر بحث مواریث فرهنگی نیم‌نگاهی نیز به مواریث طبیعی خود داریم که پیگیری‌ها انجام شده تا بخشی از مواریث برگزیده طبیعی این استان را به ثبت آثار ملی ایران برسانیم.

ایزدی اضافه کرد: هدف‌گذاری اصلی ما در این ارتباط کوه دناست و در مرحله بعد به دنبال ثبت رودخانه بشار به عنوان یکی از مواریث طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول