اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

حفظ میراث فرهنگی گیلان ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: میراث فرهنگی گیلان ثروت باقیمانده از گذشتگان است که باید مانند یک گنجینه غنی و فرهنگ این مرز و بوم حفظ شود.

حفظ میراث فرهنگی گیلان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی در همایش «دوستداران میراث فرهنگی» به مناسبت روز موزه در موزه میراث روستایی استان میراث فرهنگی گیلان را ثروت باقیمانده از گذشتگان دانست و اظهار کرد: میراث فرهنگی گیلان باید مانند یک گنجینه غنی و فرهنگ این مرز و بوم حفظ شود.

وی با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی برای ملت‌ها ارزش مهمی دارد، افزود: میراث فرهنگی و طبیعت زیبای گیلان قدمتی چندین هزار ساله دارد از این رو این سرزمین به بهشت موعود شهرت یافته است.

استاندار گیلان، رسیدگی به مشکلات میراث فرهنگی استان را یک تکلیف جهادی نامید و افزود: این امر یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل بررسی در گیلان است.

وی، با اشاره به کسب رتبه نخست گیلان در راستای رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی سال 91 اذعان کرد: این امر موجب می‌شود تا مسئولیت ما در این راستا بیشتر شده و سال آینده درجات بالاتری را برای استان خود کسب کنیم.

سعادتی، موزه‌های روستایی را تصویری از زندگی سنتی، معماری، آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای بومی استان به صورت زنده و قابل مشاهده برای مخاطبان خواند و بیان کرد: موزه‌های روستایی مانع از گسست نسل‌ها و ایجاد کننده فضایی برای پیوند گذشته پدران و مادران ما با نسل‌های امروز است.

وی، احیای صنایع دستی را یکی از وجوه فرهنگ بومی و دارای نقش چشمگیری در بازسازی بخشی از فرهنگ در حال فراموشی گیلان عنوان کرد و ادامه داد: صنایع و هنرهایی نظیر سفالگری، گمج‌سازی، رشتی‌دوزی، حصیر و گلیم‌بافی، نمدمالی و غیره آفریده ذوق و هنر گیلانی است.

استاندار گیلان، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه گردشگری با موضوع سرمایه‌گذاری، ابراز کرد: با تشکیل این کمیته ویژه دغدغه دریافت تسهیلات از بانک‌ها برطرف می‌شود.

وی، از رسانه‌ها خواست تا در شناسایی هر چه بیشتر آداب و سنت گیلان اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول