اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس دانشگاه مازندران:

مردم آمل در 6 بهمن کمر دشمنان را شکستند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس دانشگاه مازندران گفت: مردم آمل در ششم بهمن کمر دشمنان داخلی، خارجی و کمونیست‌ها را شکستند.

مردم آمل در 6 بهمن کمر دشمنان را شکستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل صادق صالحی شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه همایش ملی جبهه سوم با عنوان تبیین، بررسی و تحلیل حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان اظهار داشت: اگر چه حماسه اسلامی ششم بهمن در مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاد، ولی تاثیر بزرگی در انقلاب و ماندگاری آن داشت.

وی با اعلام اینکه شکست کمونیست‌ها امید دشمنان خارجی و عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده و امید آنها را به یأس مبدل کرد افزود: مردم آمل در ششم بهمن کمر دشمنان داخلی و خارجی را شکستند.

صالحی با اشاره به اینکه بیانات امام امت و رهبر انقلاب نشانگر ارزش و اهمیت این موضوع است تصریح کرد: در آن زمان حماسه ششم بهمن به گونه‌ای در رسانه‌ها بازتاب داشت که به قوت قلبی برای رزمندگان اسلام تبدیل شده بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به زوایای مختلف حماسه مردمی آمل اذعان داشت: بصیرت و آگاهی مردم اتحادیه کمونیست‌ها را در این شهرستان زمین‌گیر کرد زیرا این مردم از تبرستان مرکز علویان برخاسته بودند و دشمن‌ستیزی و شهادت‌طلبی خواسته آنها بود.

صالحی ادامه داد: هر حماسه‌ای پیام‌های گوناگونی دارد که مقابله با فتنه و لزوم هوشیاری در نخستین روزهای انقلاب، وحدت و همدلی در سایه اطاعت از ولایت فقیه، یکپارچگی و شور مردمی از پیام‌های این حماسه بود.

وی با اعلام اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به کار، تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نامگذاری شده باید با تمام توان در اشاعه فرهنگ اصیل خود بکوشیم متذکر شد: جوانان امروز جامعه اسلامی ما که آن دوران را درک نکردند باید بکوشند تا با مطالعه تاریخ جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و حماسه ششم بهمن ماه سال 60 آمل بدانند که با چه مشقت و سختی این آسایش، آرامش و امنیت به ثمر رسید.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول