اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

مسلمانان مکلف به مرزداری در برابر تهاجم دشمنان هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در نگاه اسلام مرزبانی فقط یک مسئله فرهنگی نیست بلکه یک مسئله اعتقادی و تکلیفی است و مسلمانان را مکلف به مرزداری در برابر تهاجم دشمنان می‎کند.

مسلمانان مکلف به مرزداری در برابر تهاجم دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان اظهار داشت: ما معتقدیم کشورهای اسلامی نباید بینشان مرز وجود داشته باشد چرا که همه ما برادریم، دارای یک خدا، قبله، کتاب و پیامبر هستیم منتهی حفاظت از مرزها و مرزبانی به خاطر توطئه قطعی دشمن صورت می‎گیرد.

وی بیان داشت: درست است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات خوبی در زندگی مرزنشینی صورت گرفته است اما هنوز فقر، بیکاری و کمبود امکانات در مناطق مرزی دیده می‎شود که باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص توسعه پایدار و امنیت سیاسی در نواحی مرزی تصریح کرد: جامعه ما همانند مارکسیست‎ها نمی‎اندیشد که اقتصاد را زیربنای همه چیز بداند چرا که این تفکر غلطی است.

نورمفیدی یادآور شد: در کشور ما اقتصاد از جایگاه مهمی برخوردار است هر چند اقتصاد به عنوان زیربنا نیست اما سازنده و نقش‌آفرین است.

وی خاطر نشان کرد: در نواحی مرزی، زمین‎ها نیاز به بازسازی و زهکشی دارند تا در مواقعی که باران سبب ویرانی منطقه می‎شود، آبها را به صورت آببندان به مناطق کشاورزی هدایت کرده و موجبات سرسبزی را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: در روایات و احادیث بر اهمیت نقش مرزبانی تاکید شده و آمده است هر کسی یک شب و یک روز مرزبانی و مرزداری را به عهده داشته باشد ثواب یک ماه روزه‌داری را به دست خواهد آورد.

نورمفیدی مرزنشینان نواحی مرزی استان گلستان را مردمانی علاقمند به نظام و همراه انقلاب دانست و اذعان کرد: مهمترین مسئله‎ای که باید از مرزنشینان این نواحی حل شود توجه به مسائل اقتصادی است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول