اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت:

آلودگی گوهررود و زرجوب رشت جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به عبور 30 کیلومتر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در شهر رشت گفت: مسئولان آلودگی این رودخانه‌ها را جدی بگیرند.

آلودگی گوهررود و زرجوب رشت جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه یکشنبه شب در جلسه شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به وجود 292 روستا در رشت اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با شوراهای شهر و روستا تعامل بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: یک سال از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و در این مدت می‌توان فعالیت‌های بسیاری را انجام داد.

حسن‌خواه ضعف برق در بخش‌های مختلف شهرستان رشت را از معضلات عنوان کرد و افزود: 30 کیلومتر از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از شهر رشت می‌گذرد و آلودگی این دو رودخانه باید از طرف مسئولان جدی گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت وضعیت آب کشاورزی در سال جاری را خوب توصیف کرد و گفت: آب از نعمت‌های خداوند است و باید از آن به نحو مطلوب بهره برد.

سیف‌الله آقابیگی با اشاره به بارش 893 میلی‌متر باران از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون در گیلان افزود: سال گذشته 26 درصد افزایش بارش نسبت به سال ماقبل آن داشتیم.

وی به افزایش 10 درصدی نزولات جوی سال گذشته در گیلان نسبت به 15 سال ماقبل آن اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین آبخور سفیدرود در شهرستان رشت است.

آقابیگی رهاسازی آب سد سفیدرو به صورت غیر رسمی را از 20 اسفند سال گذشته عنوان کرد و گفت: 15 فروردین سال جاری آب سد سفیدرود به طور رسمی رهاسازی شد.

عضو شورای بخش خمام نیز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت خواستار اجرای برق‌رسانی به روستاهای جیرسر، چوکام و لات شد و ابراز کرد: 10 روستای خمام دارای ضعف شدید برق هستند.

به گفته نادر یوسفی، برطرف شدن معضل ضعف برق روستاهای مذکور به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

پرویز حسنی عضو شورای اسلامی شهر لشت‌نشا نیز در جلسه مذکور عدم جابه‌جایی تیرهای برق به دلیل تعریض جاده‌ها را از مشکلات لشت‌نشا دانست و اذعان کرد: سیم‌های برق لشت‌نشا قدیمی است و نیاز به تعویض دارد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول