اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

استقرار 400 ایستگاه سنجش آلودگی در پهنه آبی کشور

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: باید 400 ایستگاه سنجش آلودگی در پهنه آبی کشور نصب شود.

استقرار 400 ایستگاه سنجش آلودگی در پهنه آبی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازنگری در ساز و کارهای حفاظت محیط زیست دریایی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است و در نخستین اقدام در هر 100 کیلومتر از خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر یک ایستگاه سنجش آلودگی مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها تمام اطلاعات فیزیکی و شیمیایی دریا را جمع‌آوری کرده و علاوه بر استفاده در سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار سایر دستگاه‌های مرتبط نیز قرار می‌گیرد، ادامه داد: در مجموع 400 ایستگاه سنجش آلودگی در پهنه آبی کشور باید مستقر شوند که در مرحله اول این طرح حدود 27 ایستگاه با اعتبار حدود 26 میلیون یورو در سال 91 در کانون‌های بحرانی آلودگی در دریا مستقر می‌شود.

وی پیرامون وضعیت مصوبات زیست محیطی سه سفر گذشته هیئت دولت به استان هرمزگان نیز گفت: در مجموع، 16 مصوبه در این سفرها مربوط به محیط زیست بوده که 70 درصد آنها تاکنون اجرا شده است.

محمدی‌زاده یادآور شد: در دور چهارم سفر به هرمزگان نیز چهار پیشنهاد زیست‌محیطی در جلسه هیئت دولت طرح خواهد شد.

وی مطالعه جامع جزایر هندورابی، فارور و بنی‌فارور برای تبدیل آنها به قطب گردشگری طبیعی، تدوین استانداردهای آلاینده‌های خلیج فارس و ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در ساحل و دریا را مهم‌ترین پیشنهادات این سفر اعلام کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به تردد سالانه حدود 60 هزار کشتی حامل نفت و کالا از خلیج فارس اظهار داشت: ایران برنامه‌ای جامع ارائه داده است تا با همکاری کشورهای منطقه و سازمان‌هایی نظیر راپمی، بر فعالیت این کشتی‌ها از نظر زیست‌محیطی نظارت کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول