اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سابق هیئت ورزش‌های همگانی قزوین تأکید کرد

توسعه ورزش همگانی در گرو مدیریت صحیح

خبرگزاری فارس: دبیر سابق هیئت ورزش‌های همگانی قزوین گفت: تجربه نشان داده است که توسعه ورزش همگانی در گرو مدیریت صحیح است.

توسعه ورزش همگانی در گرو مدیریت صحیح

رضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا پایگاه‌های سلامتی در مناطق مختلف شهر قرار دارند، در کشور ما نیز برخی استان‌ها چنین طرحی را اجرایی کرده‌اند، اما استان قزوین کاری در این مسئله انجام نداده است.

وی با بیان اینکه همایش‌های هفتگی مختص قشر خاصی از مردم است، تصریح کرد: برخی همایش‌ها مانند همایش هفتگی کوهنوردی برای قشر خاصی از مردم است که هر هفته به قله صعود می‌کنند.

دبیر سابق هیئت ورزش‌های همگانی قزوین ادامه داد: ورزش همگانی باید به سمت محله‌ها کشیده شود و با استفاده از مدارس و ساختمان‌های متروکه فاصله ورزش تا خانه‌ها را کمتر کنیم.

علیزاده جای هیئت همگانی قزوین را در بحث ورزش همگانی استان قزوین خالی دانست و بیان کرد: ما شاهد آن هستیم که هیئت ورزش‌های همگانی قزوین در ورزش همگانی این شهر نقش واقعا کم‌رنگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش مقوله‌ای است که جدا از سلامت جسمانی بر روی سلامت زندگی اجتماعی مردم نیز تأثیر می‌گذارد و بنیان‌های خانواده را تحکیم می‌بخشد.

علیزاده تشریح کرد: استان قزوین استانی صنعتی است و می‌تواند از این امتیاز استفاده کند و اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزاری ورزش صبحگاهی در شرکت‌های صنعتی و ادارات را بخشنامه کند.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش مدارس نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در دو نوبت صبح و عصر با حضور دبیران، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برگزار شود.

علیزاده افزود: پس از اجرای طرح‌های ورزشی، دانشگاه علوم پزشکی هر شش ماه تحقیقاتی را انجام دهد تا موفقیت‌هایی که در زمینه سلامت جسمانی و همچنین سلامت جامعه به دست می‌آید بر اساس آمارهای علمی قابل اثبات باشد.

دبیر سابق هیئت ورزش‌های همگانی قزوین در خاتمه ابراز امیدواری کرد که روزی ورزش پیوندی ناگسستنی با اقشار مختلف مردم پیدا کند و جامعه به سمت نهادینه شدن ورزش حرکت کند. 

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول