اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم:

ورزش همگانی در قم مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه ورزش همگانی در قم مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: ورزش همگانی مورد تاثیر ورزش حرفه‌ای و قهرمانی قرار گرفته است.

ورزش همگانی در قم مظلوم واقع شده است

عباس جهان بینی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در اوج هیاهو و هیجان موجود در ورزش قهرمانی، نیازمند ابزار لازم برای جذب مردم به ورزش همگانی هستیم اما در جامعه فعلی ما کمتر از سه درصد اخبار ورزش رسانه‌ها به ورزش همگانی اختصاص می‌یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه اهمیت ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: ورزش در سلامتی افراد تاثیر بسزایی دارد اما کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مهم‌ترین نقشی است که ترویج ورزش ایفا می‌کند.

وی از تلاش اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش برای توفیقات بیشتر در جذب مردم به این راهکار ارزشمند سلامت اجتماعی خبر داد و گفت: در کشورهای پیشرفته ورزش در زندگی روزمره مردم قرار گرفته و از منافع آن در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و غیره بهره برده می‌شود.

جهان بینی یاد آور شد: این در صورتی است که در کشور ما از این حیث به ورزش توجه زیادی نشده و در قیاس با کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم که امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در آینده بتوانیم گام‌های موثری برای توسعه ورزش همگانی برداریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع سلامتی یک امر ملی است که بخشی از آن متوجه جامعه و بخشی دیگر نیز متوجه افراد می‌شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های دستیابی به سلامتی ورزش بوده و نیاز است در این راستان همه دستگاه‌های متولی به آن توجه اساسی داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورزش همگانی در قم مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: ورزش همگانی مورد تاثیر ورزش حرفه‌ای و قهرمانی قرار گرفته است و اگر نگاهی به اخبار ورزشی در رسانه‌ها داشته باشیم می‌بینیم که کمتر از سه درصد آنها مربوط به ورزش همگانی است که باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد و تلاش‌ها مضاعف شود.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم گام‌هایی را برای توسعه ورزش همگانی در قم برداریم، خاطر نشان کرد: کمتر از 15 درصد افراد جامعه به ورزش همگانی می‌پردازند در صورتی که در کشورهای پیشرفته بیش از 50 درصد جمعیت به ورزش همگانی توجه دارند و مردم روزی 30 دقیقه و هفته‌ای پنج بار ورزش را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

جهان بینی با اشاره به اینکه نگاه مسئولین به ورزش یک نگاه مثبت است، گفت: کارهای خوبی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزشی صورت گرفته ولی اینها کافی نیست و قطعا با تدابیر جدید تر نظیر تدوین سند جامع توسعه ورزش همگانی، گام‌ها را برای توفیقات بیشتر در این خصوص فراتر می‌گذاریم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول