اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کل استان زنجان:

حادثه خرم‌دره حاصل قصور و بی مبالاتی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری کل استان زنجان واقعه تلخ خرم‌دره را حاصل قصور، تقصیر و بی‌مبالاتی برخی از مسئولان محلی و دست اندرکاران این برنامه اعلام کرد.

حادثه خرم‌دره حاصل قصور و بی مبالاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی در نخستین جلسه شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: اظهار بی‌اطلاعی برخی از مسئولان شهرستان خرم‌دره از اجرای برنامه خاله شادونه در این شهر خرم‌دره توجیه پذیر نیست.

وی از رخداد اخیر در خرم‌دره به عنوان واقعه فوق‌العاده تلخ نام برد و گفت: چطور ممکن است مسئولی از این همه تبلیغات برای اجرای این برنامه در خرم‌دره اظهار بی‌اطلاعی کند؟ 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان زنجان افزود: تحقیقات از این رویداد ناگوار آغاز و مدیر اجرایی برنامه خاله شادونه با قرار وثیقه آزاد شده است.

وی واقعه تلخ خرم‌دره را حاصل قصور، تقصیر و بی‌مبالاتی برخی از مسئولان محلی و دست اندرکاران این برنامه اعلام کرد و افزود: ما در این پرونده عوامل اجرایی و مسئولان نهاد و اداره‌هایی که از اجرای این برنامه آگاهی داشتند و یا باید مطلع می‌شدند را مسئول این حادثه می‌دانیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه همکاران دادگستری هیچ نقشی در پیشگیری، صدور مجوز و کنترل این برنامه نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: به مسئولان قضایی شهرستان خرم‌دره ابلاغ شده است تا با در نظر گرفتن همه جوانب با هر فرد یا افرادی که در این برنامه مسئولیتی داشته است در حد قصور و تقصیر برخورد قانونی کنند.

رئیس دستگاه قضایی استان زنجان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان گفت: متاسفانه در پایان برنامه خاله شادونه سه کودک فوت و شش نفر دیگر مصدوم شدند.

وی نظارت بر عملکرد مدیران را از وظایف قوه قضائیه برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر دادستان عمومی و انقلاب زنجان مسائل و معضلات درون و برون شهری مانند آزادراه زنجان ـ قزوین و وضعیت شهر زنجان را از نزدیک پی‌گیری می‌کند.

گل‌محمدی که در جمع اعضای شورای قضایی استان سخن می‌گفت، در ادامه بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به آموزه‌های دینی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در ارتقای سطح معنوی و آموزه و باورهای دینی بیش از پیش تلاش کنند.

*فاز نخست ساختمان جدید پزشکی قانونی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در جلسه شورای قضایی گفت: فاز نخست این طرح به مساحت یک هزار و 500 مترمربع زیربنا دارد که در آن بخش‌های معاینات بالینی، کمیسیون‌ها و ستاد اداری مستقر خواهند شد.

مهدی فروزش افزود: فاز دوم این طرح با 2 هزار مترمربع زیربنا و با استقرار بخش‌های آزمایشگاه و سالن‌های تشریح پیش‌بینی شده است، که پس از اتمام فاز نخست عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اعتبار فاز نخست این طرح را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار 914 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و مابقی از محل اعتبارات استانی هزینه خواهد شد و مجری این طرح اداره‌کل راه و شهرسازی است.

*تشکیل 1348 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 348 فقره پرونده در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان تشکیل شده است.

حسین نجف‌زاده در جلسه شورای قضایی استان زنجان گفت: این پرونده‌ها شامل یک هزار و 98 فقره در بخش کالا و خدمات، 148 فقره در بخش بهداشت، دارو و درمان و 72 فقره در زمینه قاچاق کالا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان مجموع جریمه نقدی را در این مدت بیش از 19 میلیارد و 814 میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: مجازات‌های غیرنقدی هم شامل تعطیلی محل کسب، ضبط کالا و حبس بوده است.

*افزایش مرخصی زندانیان در عید نوروز به 20 روز

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در این جلسه گفت: با موافقت رئیس کل دادگستری استان زنجان مدت مرخصی زندانیان در ایام تعطیلات عید از 15 روز به 20 روز افزایش یافت.

حجت‌الاسلام حسن مظفری در ادامه بر اجرای احکام صادر شده تاکید کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 سوداگر مرگ در زنجان اعدام شده‌اند، که اجرای حکم آنها بازتاب مثبتی در بین مردم جامعه داشته است.

کسب رتبه هفتم کشوری توسط اداره‌کل بازرسی استان زنجان 

معاون اداره‌کل بازرسی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: اداره‌کل بازرسی استان زنجان در ارزیابی سال گذشته رتبه هفتم کشوری را کسب کرد.

رضا محمدی گفت: برای ارزیابی اداره‌های بازرسی سراسر کشور 58 شاخص تعیین شده بود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول