اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه جامع مینو خرم‌دره

مسابقات ربات‌های مسیریاب در خرم‌دره برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی-کاربردی مینوی خرم‌دره از برگزاری مسابقه ربات‌های مسیر‌یاب از سوی این مرکز دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مسابقات ربات‌های مسیریاب در خرم‌دره برگزار می‌شود

تورج رحیم‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره، با بیان اینکه مرکز آموزش علمی- کاربردی مینو درسال 1388 افتتاح شده است، گفت: این مرکز در آغاز با چهار رشته کاردانی پودمانی‌ ایمنی و بهداشت در واحدهای صنفی، صنعت شیرینی و شکلات‌سازی‌، تکنولوژی آردسازی و شیمی آزمایشگاهی گرایش صنایع غذایی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مینوی خرم‌دره در زمان آغاز به فعالیت این مرکز را 180 دانشجو عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجو در چهار رشته مشغول به تحصیل شدند.

رئیس دانشگاه جامع مینو تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز دانشگاهی با حمایت‌های مدیرعامل شرکت مینو و دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان یک هزار دانشجو در 25 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در حال تحصیل هستند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این مرکز دانشگاهی گفت: مهم‌ترین برنامه‌های در حال اجرای این مرکز دانشگاهی تدوین رشته تحصیلی جدید با عنوان مهندسی تکنولوژی صنایع غذایی گرایش طراحی دیاگرام فرآیند تولید است، که با تدوین این رشته بسیاری از مشکلات شرکت‌های صنایع غذایی رفع می‌شود.

رحیم‌پور افزود: اخذ مجوز برای تدوین رشته کارشناسی ارشد مهندسی IT گرایش پیاده‌سازی ERP در شرکت‌های صنایع غذایی از دیگر برنامه‌های مهم این مرکز دانشگاهی است که علت تدوین این رشته رجوع به رسالت دانشگاه برای حل مشکلات صنایع و کشور است.

وی با بیان اینکه مرکز علمی-کاربردی مینو خرم‌دره در نظر دارد در رشته شبکه‌های کامپیوتری نیز وارد شود، ابراز داشت: این مرکز دانشگاهی در نظر دارد رشته‌های خود را در نظام‌های آموزشی ترمی، پودمانی به طور یکسان گسترش داده و در تلاش برای واردشدن به رشته‌های گروه کشاورزی است.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی مینوی خرم‌دره با بیان اینکه این مرکز برای رشد و شکوفایی علمی تلاش‌های بسیاری کرده است، عنوان داشت: دستاوردهای این مهم شامل طراحی و ساخت صندلی ارگونومیک، طراحی سیستم آبیاری هوشمند و طراحی و ساخت ربات‌های مسیریاب بوده و در آینده نزدیک نیز مسابقه ربات‌های مسیر‌یاب را برگزار می‌کند.

وی در ادامه به رشته‌های موجود در این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: رشته حسابداری (حسابرسی)، ایمنی و بهداشت در واحدهای صنفی، مدیریت کسب و کار، شیمی آزمایشگاهی‌ (غذایی)، صنعت شیرینی‌سازی، تکنولوژی کنترل و فناوری اطلاعات از رشته های پود مانی و ترمی در مقطع کاردانی این مرکز دانشگاهی هستند.

رحیم‌پور افزود: رشته‌های نقشه‌کشی صنعتی (کاردانی ناپیوسته)، برق صنعتی (کاردانی ناپیوسته ترمی)، تکنولوژی آردسازی (کاردانی ناپیوسته ترمی و پودمانی)، صنایع شیمیایی (کاردانی پیوسته ترمی)، تاسیسات گرایش تبرید (کاردانی پیوسته ترمی)، الکترونیک عمومی (کاردانی پیوسته ترمی)، ساخت و تولید گرایش ماشین ابزار (‌کاردانی پیوسته ترمی) از دیگر رشته‌های پودمانی و ترمی در مقطع کاردانی این دانشگاه محسوب می‌شوند.

وی رشته‌های مهندسی تکنولوژی شیرینی و شکلات با گرایش آردی (پودمانی و ترمی)، مهندسی تکنولوژی صنایع آرد (پودمانی و ترمی)، مهندسی صنایع شیمیایی (پودمانی و ترمی) را از رشته‌های پودمانی و ترمی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی-کاربردی خرم‌دره برشمرد و گفت: مهندسی تکنولوژی شیرینی و شکلات با گرایش غیر آردی (پودمانی و ترمی)، مهندسی تکنولوژی کنترل گرایش ابزار دقیق (پودمانی)، آلودگی محیط زیست (پودمانی)، مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات گرایش فناوری اطلاعات (پودمانی) و مهندسی الکترونیک (ترمی) از دیگر رشته‌های این مقطع تحصیلی در این مرکز دانشگاهی هستند.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی مینوی خرم‌دره در پایان با بیان اینکه مشکل فضای دانشگاه به دلیل رویت ضایعات صنعتی شرکت مینو و شوکوپارس به کمک دیوارهای فایبرگلاس رفع شده است، از اختصاص بودجه برای افزایش فضای سبز این دانشگاه خبر داد و از مسئولان خرم‌دره خواهان اختصاص خط تاکسی برای این مرکز دانشگاهی شد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول