اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌دره خبر داد

پی‌گیری‌های لازم برای اخذ شناسنامه پیرزن خرم‌دره‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌دره گفت: اقدام‌های لازم برای اخذ شناسنامه پیرزن فاقد سند هویتی در خرم‌دره در حال انجام است.

پی‌گیری‌های لازم برای اخذ شناسنامه پیرزن خرم‌دره‌ای

رسول رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره، با اشاره به پی‌گیری‌های صورت گرفته در زمینه اخذ شناسنامه برای پیرزن فاقد سند هویتی ساکن این شهر خاطرنشان کرد: استعلامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم و در صورتی که خدابنده پاسخ استعلام‌ها را بدهد پرونده تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی استعلام از اداره ثبت احوال شهرستان خدابنده گفت: محل سکونت سابق این خانم در خدابنده بوده است و استعلام لازم برای مطمئن‌شدن از اخذ نشدن شناسنامه در این شهرستان است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: استعلام از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و طی مراحل قانونی برای اخذ شناسنامه الزامی است.

وی حضور و پی‌گیری اعضای خانواده این پیرزن خرم‌دره‌ای را عامل تسریع در روند اجرای کارها عنوان کرد و گفت: اگر اعضای خانواده زود مراجعه کنند اقدام‌های لازم زودتر صورت می‌گیرد ولی فرزندان این فرد در این زمینه پی‌گیر مسئله نیستند.

رفیعی با بیان اینکه خانم یمن گنج‌خانلو و خواهر وی از یک شناسنامه مشترک استفاده می‌کرده‌اند، بیان داشت: کمیته امداد می‌تواند با مشخصات فرضی برای این خانم تشکیل پرونده داده و پس از صدور شناسنامه پرونده را تکمیل کند.

وی در ادامه به مشکل اتباع خارجی در اخذ شناسنامه اشاره و اضافه کرد: در آموزش و پرورش هم دانش‌آموزانی را داریم که به دلیل اتباع خارجی بودن موفق به تحصیل نمی‌شوند و این فرد باید تا سن 18 سالگی برای اخذ شناسنامه صبر کند.

گفتنی است، خانم یمن گنج‌خانلو پیرزن ساکن شهر خرم‌دره با وجود گذشت نزدیک به 80 سال از عمر خود همچنان از داشتن شناسنامه بی‌بهره بوده و این امر مشکلات عدیده‌ای را برای وی به وجود آورده است.

خبرنگار فارس با آگاهی از این موضوع و با حضور در منزل این فرد از نزدیک از مشکلات وی آگاه شده و ضمن گفت‌و‌گو با وی و نیز همسایگان پی‌گیر موضوع شد.

همسایگان این پیرزن با بیان اینکه این فرد به دلیل نداشتن شناسنامه علاوه بر عدم دریافت یارانه نقدی از زیرپوشش قرارنگرفتن از سوی کمیته امداد نیز رنج می‌برد، اعلام داشتند که تنها منبع درآمد این پیرزن مبلغ 20 هزار تومانی است که یکی از فرزندان این پیرزن ماهانه در اختیار وی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول