اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی جشنواره دوسالانه ملی رباتیک شاهین‎شهر:

زمان برگزاری مسابقات رباتیک به فروردین‌ماه موکول شد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی جشنواره دوسالانه ملی رباتیک شاهین‎شهر گفت: زمان برگزاری مسابقات رباتیک شاهین‌شهر که مقرر شده بود بهمن‎ماه برگزار شود، به فروردین‌ماه سال بعد موکول شد.

زمان برگزاری مسابقات رباتیک به فروردین‌ماه موکول شد

محمدرضا عرب‌یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از تغییر زمان برگزاری مسابقات رباتیک شاهین‌شهر خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده بود که در اواسط بهمن‌ماه شاهین‌شهر میزبانی دومین دوره از دوسالانه مسابقات ملی رباتیک را برعهده بگیرد که این دوره از مسابقات به فروردین‌ماه سال آینده موکول شد.

وی افزود: دلیل تغییر زمان برگزاری این دوره از مسابقات درخواست مکرر دانشجویان و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات مبنی بر تداخل ایام برگزاری مسابقه با امتحانات برخی مقاطع دانشگاهی، داشته‌ایم که به ناچار این دوره از مسابقات را در 23 فروردین‌ماه سال 91 برگزار می‌کنیم.

دبیر علمی مسابقات رباتیک در ادامه بیان داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات تا تاریخ 15 بهمن فرصت دارند تا در سایت شاهین کاپ ثبت‌نام کنند و فرصت ثبت‌نام به دلیل کمبود خوابگاه تمدید نمیشود.

وی با بیان اینکه تأکید این مسابقه بیشتر بر روی رباتهای شهری است، بیان داشت: زمانی که 160 تیم در دو سال گذشته در این جشنواره شرکت کردند و رباتهای خوب و کارآمدی را ارائه دادند، تصمیم بر این شد که تأکید دوسالانه ملی رباتیک، بر ساخت و توسعه رباتهای شهری قرار بگیرد.

عرب‌یارمحمدی در مورد جشنواره امسال رباتیک و نحوه شرکت علاقه‌مندان در آن اضافه کرد: تاکنون 80 تیم برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردهاند که در چهار لیگ میکروموس، ماز، ناوشهری، مسیریاب دانشجویی و مسیریاب دانش‌آموزی شرکت می‌کنند.

وی گفت: در مسابقات گذشته رباتیک در شاهینشهر و با توجه به رضایتمندی بیش از 76 درصدی شرکت کنندگان بر آن شدیم تا دوره دوم مسابقات را با پشتکار جدیتر برپا سازیم و این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی پیشبینی شده است تا بتوانیم پاسخگوی درخواستهای عدیده علاقه‌مندان باشیم.

دبیر علمی مسابقات رباتیک در بیان دلایل برگزاری این دوره از مسابقات بیان داشت:  قریب بر 20 میلیون ربات در جهان، ما را با یک واقعیت انکارناپذیر به نام اقلیت قومی مواجه می‌سازد، اقلیتی که بدون شک در یک دهه آینده کنترل بیشتر برنامههای حساس، پرهزینه، تکراری، خطرناک را در اختیار داشته و به نوعی دقت، ‌سرعت و صحت فعالیت‌ها را تضمین میکند.

وی توسعه و تحقق این علم میان رشتهای که متشکل از علم برق، مکانیک جامدات، کامپیوتر‌، سخت‌افزار و نرم‌افزار است را ‌نیازمند بسترسازیهای مناسب دانست و تصریح کرد: برگزاری همایشها، جشنوارهها و به ویژه مسابقات علمی ‌میتواند راهکار مناسبی برای این مهم باشد.

عرب‌یارمحمدی تصریح کرد: شاهینشهر شهر باسوادی است و چون رتبه دوم سواد را در کشور دارد، میزبانی دوسالانه رباتیک را برعهده این شهر قرار دادهایم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول