اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 90 تیم

مسابقات کشوری رباتیک دانشگاه گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مسابقات کشوری رباتیک کاسپین با حضور بیش از 90تیم دانشگاه‌های آزاد و دولتی به مدت دو روز در دانشگاه گیلان آغاز شد.

مسابقات کشوری رباتیک دانشگاه گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه گیلان صبح امروز در جریان آغاز مسابقات کشوری رباتیک در سالن حکمت این دانشگاه اظهار کرد: گیلان به مدت دو روز میزبان نخستین دوره مسابقات رباتیک کاسپین با حضور دانشجویان سراسر کشور است.

ایرج شاکری‌نیا، با بیان اینکه بالغ بر 90 تیم از دانشگاه‌های دولتی و آزاد سراسر کشور برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: هر دانشگاه می‌تواند با بیش از یک تیم در این مسابقات مشارکت کند.

وی، با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان با 6 تیم در مسابقات رباتیک شرکت می‌کند، اذعان کرد: ربات‌های مسیریاب، مسیریاب پیشرفته، شبیه‌ساز امدادگر، شبیه‌ساز فوتبال دو بعدی و تورنمنت برنامه‌نویسی از رشته‌های مسابقات مذکور است که دانش‌آموزان و دانشجویان در این رقابت فعال هستند.

عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با تصریح بر اینکه تیم‌های برتر هر یک از رشته‌های مسابقات مذکور فردا مشخص و اعلام می‌شود، ابراز کرد: داوران در هر یک از این بخش‌های مسابقه داوری می‌کنند. 

وی، هدف از برگزاری این مسابقات را بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در رده‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برای ارتقای سطح علمی رشته‌ها عنوان کرد.

شاکری‌نیا، ایجاد انگیزه در بین متخصصان و دانش‌پژوهان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات رباتیک ذکر کرد و افزود: این مسابقات با همت انجمن علمی رباتیک دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی، زمان اختتامیه این مسابقات را عصر جمعه (فردا) ذکر کرد و یادآور شد: عمده فعالیت‌های این مسابقات در دانشگاه گیلان است اما شهرداری رشت و آموزش و پرورش استان نیز کمک‌های مالی انجام دادند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول