اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته المپیاد رباتیک کشور:

آینده درخشانی برای رباتیک ایران پیش‌بینی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته المپیاد رباتیک کشور گفت: آینده درخشانی برای علم رباتیک ایران در جهان پیش‌بینی می‌شود.

آینده درخشانی برای رباتیک ایران پیش‌بینی می‌شود
حسین کریم‌زادگان در حاشیه برگزاری مسابقات رباتیک دانشجویان پیام نور کشور در محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: در بخش رباتیک دانشجویی هدف‌های گسترده‌ای داریم که به پیشبرد علم رباتیک و ارتقای جایگاه علمی ایران در بین دیگر کشورهای دنیا ختم می‌شود.
وی ابراز داشت: دیگر اهداف برگزاری المپیادهای علمی رباتیک دانشجویان جمع کردن استعدادهای دانشجویی در یک محیط سالم رقابتی و علمی است که این هدف در المپیاد رباتیک پیام نور محقق شد.
کریم‌زادگان گفت: در این المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، غیردولتی و غیرانتفاعی کشور حضوری فعال داشتند که بر سطح کمی و کیفی این رقابت‌ها بیش از گذشته افزوده است.
این مسئول با اعلام اینکه آینده درخشانی برای علم رباتیک ایران در جهان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: ساختن بستر مناسب علمی، ایجاد رفاقت در کنار رقابت رباتیک، کسب معارف دینی و فضایل انسانی از دیگر اهدافی بود که محقق شد.
کریم‌زادگان در مورد چگونگی رقابت تیم‌ها در این المپیاد بزرگ علمی، خاطرنشان کرد: با اعلام کمیته فنی این رقابت‌ها بیش از 197 تیم از سراسر  کشور در هشت لیگ رباتیک شرکت داشتند که بیش از یک هزار دانشجو در آن به رقابت پرداختند.
وی از نکات بارز این المپیاد را حضور تیم‌های قوی رباتیک دانش‌آموزی در کنار تیم‌های قدرتمند دانشجویی دانست.
این مسئول با اشاره به اینکه در پایان این رقابت‌ها تیم رباتیک مازندران با کسب عنوان برتر در هشت تیم توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند، گفت: تیم رباتیک خراسان رضوی با کسب عنوان برتر در شش تیم به مقام دوم دست یافت و تیم رباتیک استان تهران نیز با کسب عنوان برتر در پنج تیم رباتیک به جایگاه سوم رسید.
وی بیان داشت: در هر لیگ سه تیم برتر اعلام شد، ولی در لیگ‌ها شبیه‌ساز امدادی تیم‌های دوم و سوم جدول با هم به امتیاز مشترکی دست یافتند که در این بخش دو تیم دوم اعلام شد و بعد آن نیز تیم سومی معرفی شد.
کریم‌زادگان به ارزش جوایز این المپیاد اشاره کرد و متذکر شد: در بخش دانش‌آموزی به تیم اول 12 میلیون ریال، تیم دوم هشت میلیون ریال و تیم سوم ۵ میلیون ریال جایزه اختصاص یافت، ولی در بخش دانشجویی به تیم نخست 15 میلیون ریال، تیم دوم 12 میلیون ریال و تیم سوم ۷ میلیون ریال اختصاص پیدا کرد.
این مسئول اضافه کرد: در هر لیگ نیز به تیم برتر اخلاق و تیم برگزیده فنی نیز لوح تندیس و جوایز نقدی اختصاص یافت.
کریم‌زادگان در بیان کارگاه‌های آموزشی حاشیه المپیاد اذعان داشت: کارگاه روبات‌های سخنگو با تدریس دکتر آیت و کارگاه کاربرد زبان‌های مبتنی بر منطق در علم رباتیک توسط دکتر فراهی باعث شد تا دانشجویان با بار علمی زیادی این رقابت‌ها را ترک کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول