اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره رباتیک دانش‌آموزی در ایجرود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود گفت: همزمان با دهه فجر جشنواره رباتیک دانش‌آموزی در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره رباتیک دانش‌آموزی در ایجرود
تقی ناصر احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان ایجرود اقدامات بسیاری را در زمینه ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان انجام داده است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم شوراهای آموزش و پرورش در ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان یادآور شد: شورای آموزش و پرورش به عنوان یک پارلمان محلی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و بومی با ریاست بالاترین مقام اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود تصریح کرد: برگزاری شوراهای آموزش و پرورش منجر به اتخاذ تصمیم‌های ارزنده‌ای در راستای رشد علمی دانش‌آموزان می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رباتیک دانش‌آموزی شهرستان ایجرود در دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: احداث کانون، ایجاد مدرسه ایثارگران و راه‌اندازی مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده نیز از دیگر اقدامات برجسته‌ای است که از آغاز سال جاری توسط آموزش و پرورش شهرستان ایجرود صورت گرفته است.

ناصر احمدی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش شهرستان ایجرود از آغاز سال تحصیلی جاری خاطر نشان کرد: افزایش مراکز پیش دبستانی از اقداماتی است، که توسط آموزش و پرورش شهرستان ایجرود صورت گرفته است.

وی تک نوبته کردن مدارس ایجرود، یکپارچه سازی مدارس و مجتمع‌ها را نیز از دیگر اقداماتی عنوان کرد که توسط آموزش و پرورش شهرستان ایجرود صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را یکی از برنامه‌های بسیار خوب آموزش و پرورش شهرستان ایجرود عنوان کرد و افزود: شرکت فرهنگیان در المپیاد‌های مختلف و گازرسانی به آموزشگاه‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که از آغاز سال جاری صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم در مدارس یادآور شد: در حال حاضر 17 درصد از فرهنگیان و دانش‌آموزان ایجرودی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

ناصر احمدی در ادامه از برگزاری جشنواره رباتیک دانش‌آموزی شهرستان ایجرود در دهه فجر امسال خبر داد و  گفت: این جشنواره نیز به همت آموزش و پرورش شهرستان ایجرود و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار و 400 دانش‌آموز در ایجرود به تحصیل اشتغال دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود تعداد مدارس فعال در شهرستان ایجرود را 119 مدرسه عنوان کرد و اضافه کرد: 10 واحد از این مدارس در مقطع دبیرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مدارس موجود در این شهرستان 30 باب مدرسه در مقطع راهنمایی فعالیت دارد، یادآور شد: 79 باب از مدارس موجود در شهرستان ایجرود در مقطع ابتدایی فعال است.

ناصر احمدی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه در راستای اجرای آزمون آغازین یک‌هزار و 660 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در دروس ریاضی و علوم تجربی به رقابت پرداخته‌اند، ادامه داد: همچنین 502 نفر از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه نیز با هدف حفظ آمادگی در فرآیند یاد دهی و انجام ارزشیابی در این آزمون شرکت کرده‌اند.

وی یکی از مزایای بسیار خوب اجرای این طرح را آموزش مطلوب برای افراد شرکت کننده در این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از پایان این برنامه در خصوص نواقص یادگیری دانش‌آموزان بحث صورت گرفته است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول