اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت:

ارتقای در کیفیت و محتوای قوانین مدنظر مجلس نهم باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت ارتقای در کیفیت و محتوای قوانین را از موضوعات مورد تأکید دانست و گفت: توجه و تمرکز بر این مهم امکان عملیاتی شدن قوانین را فراهم می‌آورد.

ارتقای در کیفیت و محتوای قوانین مدنظر مجلس نهم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدکاظم حجازی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه‌، آن را عامل کسب توفیقات برشمرد و اظهار داشت: امیدوارم این سنت حسنه در دوره‌های بعدی مجلس و توسط دیگر نمایندگان استان نیز استمرار یابد.

وی برگزاری این جلسات را از یک سو عامل افزایش اطلاعات مورد نیاز جامعه و از سوی دیگر زمینه‌ساز طرح مطالبات مردم از مجرای اصحاب رسانه به مسئولان برشمرد.

*مجلس هشتم در مقطع حساسی فعالیت خود را شروع کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه سخنانش به فعالیت‌های صورت گرفته در مجلس هشتم پرداخت و گفت: مجلس هشتم در مقطعی شکل گرفت که هم جامعه در موضوعات مختلف، درگیر فضای متلاطم سیاسی و اجتماعی شده بود و هم باید گام‌های جدیدی برای اجرای بخشی از مطالبات مردم در حوزه مجلس برداشته می‌شد.

وی به اتفاقات رخ داده در دوران فتنه اشاره کرد و ابراز داشت: نوع موضع‌گیری مجلس در مقابل این گونه اتفاقات یکی از موارد حساس و مورد توجه مردم و نخبگان جامعه بود.

حجازی تأکید کرد: به طور قطع مدیریت آن ایام به نحوی که مطالبه عموم جامعه را برآورده سازد، به عنوان یکی از حساسیت‌های جدی مجلس هشتم بود که در این راه ورود خوبی پیدا کرد.

وی خانه‌نشینی رئیس جمهور در یک مقطع چندروزه را از دیگر موضوعات مهم رخ داده در دوره فعالیت مجلس هشتم دانست و افزود: نوع برخورد مجلس با این اقدام که جریان انحرافی در شکل‌بخشی آن نقش داشت، از دیگر موضوعاتی بود که در ارزیابی مردم به عملکرد مجلس هشتم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

*ورود قوی مجلس هشتم در دفاع از حقوق هسته‌ای ایران

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به عکس‌العمل مجلس به برخی از اتفاقات در بعد بین‌المللی پرداخت و تصریح کرد: حساسیت ارزشمند مجلس نسبت به صیانت از حقوق هسته‌ای ایران در مقابل جریان استکباری از موضوعاتی بود که موجبات تقدیر رهبر معظم انقلاب را از این اقدام فراهم آورد.

*تدوین برنامه 5 ساله توسعه رهاورد مجلس هشتم

وی تدوین برنامه پنج ساله پنجم توسعه را از دیگر رهاوردهای مجلس هشتم خواند و ابراز داشت: این مهم بستر مناسبی را برای همه حوزه‌ها به وجود آورده تا امور به نحو مناسبی پیگیری و بودجه سالانه متناسب با آن نیز تدوین شود.

حجازی از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سخن گفت و تأکید کرد: اقدام متناسب با این قانون، می‌تواند آثار مطلوبی را در حوزه تولید کشور و عدم وابستگی به دیگر کشورها موجب شود.

وی طرح‌ها و لوایحی مصوب در دوره فعالیت مجلس هشتم را جزو اولویت‌دارترین نیازهای حوزه‌های مختلف اجتماع دانست و گفت: این مهم در راستای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم اجرایی شده است.

*لزوم شناسایی کاستی‌های دوره فعالیت مجلس هشتم

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمی و کاستی‌هایی نیز در دوره فعالیت مجلس هشتم وجود داشته است، تأکید کرد: شناسایی این موارد به منظور رفع و رجوع آنها از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ارتقای در کیفیت و محتوای قوانین را از دیگر موضوعات مورد تأکید دانست و افزود: به طور قطع توجه و تمرکز بر این مهم امکان عملیاتی شدن قوانین را فراهم می‌آورد.

*مجلس بیشتر از نظرات کارشناسان استفاده کند

حجازی ابراز داشت: برخی مواقع دستگاه‌های اجرایی با وجود تصویب یک قانون از سوی مجلس، به دلیل عدم تطبیق آن با محیط اجرا، قادر به عملیاتی کردن قانون مربوطه نبودند که برای رفع این مشکل، مجلس باید توجه بیشتری به بهره‌مندی از نقطه‌نظرات کارشناسان و اهل فن داشته باشد.

وی تحقق قانون نظارت بر عملکرد نمایندگان را از دیگر موضوعاتی خواند که باید مورد توجه مجلس نهم قرار گیرد و در ادامه ابراز داشت: این امر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید با قدرت و قوت نسبت به اجرای آن اقدام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پاسخ به سئوالی در ارتباط با نظر ارزیابی وی از تغییر مدیریت ارشد استان چیست، گفت: بحث تصدی مسئولیت از سوی افراد، مقطعی بوده و باید موضوع را از این زاویه مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

*نظم‌دهی به انتظارات منطقه‌ای در دستور کار همدان باشد

وی نظم‌بخشی به انتظارات منطقه‌ای استان را یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: روند فعالیت مدیریت جدید استان باید بر این اساس مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

 

*لزوم تکمیل سریعتر برنامه آمایش سرزمین

حجازی عدم تکمیل برنامه آمایش سرزمین در همدان را یکی از معضلات خواند و اظهار داشت: زمینه ارزیابی یک مدیر باید بر اساس میزان تحقق این برنامه باشد که متأسفانه هنوز برنامه آمایش سرزمین همدان تکمیل نشده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از عدم کسب رأی برای حضور در مجلس نهم در چه مسئولیتی قرار خواهید گرفت؟ تصریح کرد: فعالیت در شغل معلمی را ترجیح می‌دهم مگر اینکه بنا بر احساس تکلیف، در حوزه دیگری به حضور بنده برای خدمت به نظام نیاز شود.

*تشکل مطالبه‌گری تسریع‌بخش تحقق تعهدات مسئولان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ارتباط با ایجاد تشکل مطالبه‌گری از مسئولان استان نیز ابراز داشت: راه‌اندازی این تشکل مردمی کار ارزنده‌ای برای ارزیابی میزان تحقق تعهدات مسئولان خواهد بود که می‌تواند نتایج پرباری را برای جامعه در بر داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با بودجه سال 91 نیز گفت: در سال جاری منابع و امکانات تعریف شده به صورت پروژه‌های جدید برای همدان نسبت به سال‌های گذشته متمایز بوده است.

حجازی اضافه کرد: برای مثال تنها در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، موفق به تعریف 15 ردیف جدید در بودجه شده‌ایم که این مهم با همکاری مسئولان و نمایندگان استان محقق شده است.

به گفته وی برخی از این ردیف‌ها به تنهایی می‌تواند برای همدان جایگاه متمایزی را نسبت به گذشته ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت ادامه داد: استادیوم علمی، مجموعه دوومیدانی و دوچرخه‌سواری، تالار مرکزی همدان، اردوگاه کشوری آموزش و پرورش، برج مراقبت فرودگاه، توسعه باند فرودگاه، کنارگذر غربی و شرقی از جمله پروژه‌هایی به شمار می‌روند که در سال 91 برای آنها ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

* آزادراه کربلا، زیرسازی راه‌آهن همدان و ایستگاه راه‌آهن امسال تحویل داده شود

 وی از وضعیت مناسب پروژه‌های زیرساختی همدان خبر داد و گفت: پروژه آزادراه کربلا با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، زیرسازی راه‌آهن همدان با 72 درصد پیشرفت و ایستگاه راه‌آهن با 30 میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن، نمونه‌ای از پروژه‌های زیرساختی استان به شمار می‌روند.

حجازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پروژه‌های مذکور باید تا پایان سال کاری 91 به اتمام برسد، افزود: این مهم باید از مطالبات اصحاب رسانه از مسئولان باشد.

وی از تأمین 10 میلیارد تومان منابع مالی برای مصلای همدان سخن راند و ابراز داشت: کارهای احداث تالار قرآن نیز در حال اتمام است که باید بعداً نسبت به تجهیز نرم‌افزاری آن اقدام شود.

*2 هزار هکتار زمین به شرکت شهرکهای صنعتی تحویل داده شد

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت از تحویل 2 هزار هکتار زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی همدان خبر داد و گفت: به طور قطع این مهم از یک سو بستر تولید و ایجاد اشتغال را در استان به وجود خواهد آورد و از سوی دیگر زمینه‌ساز جلب و جذب سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با ارزیابی‌اش در مورد انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخابات دور نهم زیبنده‌ترین فضای دموکراسی را از خود به نمایش گذاشتند.

*تشخیص مردم بالاترین نماد مردمسالاری دینی است

حجازی ادامه داد: در همین راستا تشخیص مردم بالاترین ساختار در مردمسالاری دینی است و باید با تمام توان از انتخاب آنها حمایت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نوع رابطه مجلس و دولت پرداخت و گفت: در مواردی شاهد عدم اجرای قوانین مصوب مجلس از سوی دولت بودیم که همین امر منجر به بروز مشکلاتی شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در ادامه به ملاک انتخاب مدیر ارشد استان از دیدگاه خود اشاره کرد و ابراز داشت: برخورداری از دیدگاه توسعه‌نگر، انتقادپذیری و پیگیری تحقق تعهدات از جمله ویژگی‌هایی است که باید مدیر ارشد استان از آنها برخوردار باشد.

*مدیر ارشد استان توسعه‌نگر باشد

وی برقراری ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و تعامل با نخبگان را از دیگر ضروریات برشمرد و گفت: تحقق مطالبات رهبری باید در اولویت کارهای مدیریت ارشد استان باشد چرا که غیر از این به معنای موانع توسعه استان خواهد بود.

حجازی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هدفمندی یارانه‌ها عامل گرانی‌های اخیر بوده است، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها خلاصه نقطه‌نظرات دولت و مجلس بود که برای اجرای آن یک شیب زمانی مشخص نیز در نظر گرفته شد.

وی افزود: اگر دولت مطابق با قانون مصوب مجلس پیش رفته بود الان مسیر اجرای قانون در مسیر مثبت‌تری قرار داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: به نظر بنده دولت در مسیر ریل گذاری مجلس در قانون هدفمندی یارانه‌ها فاصله گرفت و در محورهایی نیز بر اساس تشخیص خود برخورد سستی داشت که این امر باعث عدم حمایت کامل از برخی از حوزه‌ها به خصوص حوزه تولید شد.

*تأخیر در ارائه بودجه 91 نقطه ضعف دولت

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اثرات تأخیر در ارائه بودجه 91، آن را یکی از نقاط ضعف دولت برشمرد و گفت: استان‌های سردسیر کشور بیش از سایر استان‌ها از این اقدام متضرر می‌شوند چرا که تا ابلاغ این بودجه و تزریق به دستگاه‌های اجرایی، زمانی برای اجرایی کردن پروژه‌ها باقی نمی‌ماند.

حجازی تأکید کرد: در همین راستا در حال حاضر نیز بخش اعظمی از پروژه‌ها بر اساس ریسک‌پذیری مسئولان در حال انجام است نه بر اساس مجرای قانونی که در بودجه تعریف شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در بخش پایانی سخنانش از نشست مشترک نمایندگان مردم همدان در مجلس هشتم و منتخبان مجلس نهم خبر داد و گفت: این مهم در راستای تبادل نظر و انتقال تجربیات تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول