اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

جایگاه قانونی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین هدف مدیریت جدید، مشخص کردن جایگاه قانونی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.

جایگاه قانونی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از استقرار دبیرخانه طرح جامعه بصیرت فرهنگیان در واحد نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: این امر مورد استقبال فرهنگیان قرار گرفته و آثار چشمگیر آن به خوبی دیده می‌شود زیرا آموزش صحیح معلمان موجب می‌شود که آنها بتوانند به عنوان یک مبلغ و مشاور به خدمت در آموزش و پرورش مشغول شوند.

وی با تاکید بر تلاش دو نهاد بزرگ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای تحقق سیاست‌های کلی نظام در مقوله تربیت دانش‌آموزان گفت: کتاب‌های مربوط به علوم انسانی، زبان عربی و تعلیمات دینی توسط کارشناسان حوزوی تدوین شده یا از مشاوره آنها در تدوین این کتاب‌ها استفاده می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حوزه‌های علمیه به تربیت نیروهایی مشغول هستند که توانایی تغذیه آموزش و پرورش را در بحث تبلیغ، تألیف و تدوین متون آموزشی و آموزش نیروی انسانی داشته باشند به طوری که در سال گذشته بیش از 12 میلیون نفر ساعت، تربیت نیروی انسانی صورت گرفته است.

وی وظیفه دیگر حوزه‌های علمیه را رصد تولیدات آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بدون هیچ چشمداشتی، این تولیدات را مورد بررسی قرار داده و برای برطرف ساختن نقایص و کاستی‌ها تلاش می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه فراگیرترین همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به عرصه اعزام مبلغ اختصاص دارد افزود: در بحث مشاوره مذهبی نیز فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد به طوری که در بسیاری از استان‌ها طلاب مستعد خواهر و برادر با حضور در مراکز آموزشی در خدمت معلمان و دانش‌آموزان هستند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان با توجه به شرایط سنی خود دچار بحران‌های فکری می‌شوند گفت: مشاوران مذهبی بهترین پشتیبان کودکان و نوجوانان هستند و نیازهای مختلف تربیتی و پرورشی آنها را برطرف می‌کنند.

وی با اشاره به دوره‌های ضمن خدمت بیان داشت: فعالیت‌های چشمگیر دیگری نیز وجود دارد اما اعزام مبلغ مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود.

ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف مدیریت جدید مشخص کردن جایگاه قانونی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است که بر اساس تفاهم‌نامه موجود میان مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت و پس از تثبیت این جایگاه، محورها و مطالبات مورد نظر مقام معظم رهبری، به عنوان ملاک و شاخص فعالیت‌ها قرار می‌گیرد که عمده آنها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد و به عنوان منشور اقدامات آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص فعالیت‌های ستاد همکاری‌ها بر اساس منویات رهبری تعیین می‌شود گفت: ظرفیت‌های همکاری موجود در سند تحول بنیادین استخراج شده و برنامه‌های مورد نیاز برای عملیاتی شدن آنها به صورت جدولی تناوبی به یکدیگر ارتباط داده شده‌اند تا بتوان قابلیت‌های همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تعیین کرد ضمن اینکه اولویت‌بندی در این زمینه نیز انجام شده و بر اساس آن اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر نقش واسطه‌گری ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: این وظیفه از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و نیازها صورت می‌گیرد و پس از آن، ارتباط میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش به وجود می‌آید تا این دو نهاد عظیم، تفاهم‌نامه‌هایی را با یکدیگر به امضا برسانند.

ملکی در خصوص تغییرات تفاهم‌نامه‌های ستاد پس از فرمایشات رهبری گفت: ایشان همواره بر اجرای احکام قرآن و سنت اهل‌بیت(ع) تاکید دارند و محور قرار گرفتن آموزه‌های دینی در تعلیم و تربیت را خواستار شده‌اند بنابراین، مباحث مذکور در تفاهم‌نامه‌ها اعمال شدند که تغییرات مزبور شامل موارد ساختاری و محتوایی است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول