اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد

برخورد قانونی با پرنده‌فروشان متخلف

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری قم برنامه‌های گوناگونی را برای تحول وضعیت شهری در دستور کار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برخورد قانونی با پرنده‌فروشان متخلف اشاره کرد.

برخورد قانونی با پرنده‌فروشان متخلف

حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بخشی از معضلات میدان مطهری را حضور پرنده‌فروشان و کشتار بی‌رویه پرندگان زنده در این منطقه عنوان و تصریح کرد: تخلفات متعددی از سوی پرنده‌فروشان در این منطقه مشاهده می‌شد که وضعیت نامناسبی را از نظر ظاهری و زیست محیطی برای شهر به وجود آورده و موجب شکایات فراوان از سوی مردم این منطقه شده بود.

وی افزود: به فروشندگان متخلف هشدارهای فراوانی داده شد که این هشدارها را جدی نگرفتند و به کار خود ادامه دادند، به همین دلیل کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها فعال شد و نسبت به پلمپ این مغازه‌ها اقدام کرد.

بختیاری خاطر نشان کرد: با توجه به دنبال کردن بحث ساماندهی میدان میوه و تره‌بار قم به صورت جدی از سوی شهرداری، هشت واحد تجاری فروش پرنده زنده و ذبح غیر شرعی و غیر اصولی پرندگان در سطح شهر که پروانه کسب و پروانه بهداشتی نداشتند، پلمپ شد.

ساماندهی میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری در سال جاری خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته میدان میوه و تره‌بار به بالاتر از ترمینال مسافربری انتقال یافت ولی به دلیل پاره‌ای از مشکلات پیش آمده بخشی از میوه‌فروشان در محل قبلی باقی ماندند.

وی با بیان اینکه وجود میدان میوه و تره‌بار در این محل مشکلاتی را در سطح شهر ایجاد کرده است بیان کرد: با توجه به اینکه میدان میوه و تره‌بار در نقطه پرتردد شهری قرار گرفته، مشکلات ترافیکی فراوانی را برای شهرداری به وجود آورده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از دیگر مشکلات این محل را نبود اصول بهداشتی دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری در راستای برطرف کردن مشکلات میدان میوه و تره‌بار در تلاش است میوه و سبزی‌فروشان را به بخش‌های دیگری از سطح شهر که برای آنها در نظر گرفته شده است منتقل کند تا مشکلات حاشیه‌ای در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به مالکیت زمین میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری تصریح کرد: مالکیت این زمین متعلق به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) است و آستانه در تلاش است تا این مکان را سرمایه‌گذاری کند.

بختیاری با بیان اینکه محدوده میدان مطهری تا خیابان خاکفرج پیشانی شهر محسوب می‌شود و زائرین در این نقطه از شهر تردد زیادی می‌کنند گفت: شهرداری برای برطرف کردن مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، قراردادی با آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) به منظور ساماندهی میدان میوه و تره‌بار منعقد کرده است.

وی وضعیت این بخش از شهر را در گذشته نه چندان دور نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: این منطقه به نقطه تاریکی از شهر تبدیل شده بود که به هیچ عنوان هم‌شأن شهر کریمه اهل‌بیت(س) نبود که اکنون با توجه به اقداماتی که در حال انجام شدن است وضعیت ظاهری آن تغییر یافته است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول