اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر پاسبان تنگه:

تئاتر پاسبان تنگه، تأثیرگذار و حماسی است

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر پاسبان تنگه گفت: تئاتر پاسبان تنگه نمایشی تأثیرگذار و حماسی است و به این دلیل تلاش شده تا بخشی از تاریخ ایران را به نمایش بکشد.

تئاتر پاسبان تنگه، تأثیرگذار و حماسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عزیزاله بلنده پیش از ظهر امروز در بازدید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول از این تئاتر اظهار داشت: این تئاتر داستان حمله اسکندر به ایران و رویارویی او با سردار ایرانی «آریو برزن» است که در نهایت با خیانت چوپانی … به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به خصوصیات این تئاتر افزود: ژانر این تئاتر، تراژدی است و مکتب این اثر از نوع کلاسیک بوده و شیوه اجرایی به صورت اپیک (حماسی و اسطوره‌ای) یا همان فاصله گذاری و ساختار کار، محتوایی است.

بلنده با اشاره به اینکه این تئاتر به نحوی برهه‌ای از تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد، خاطر نشان کرد: این تئاتر قسمتی از تاریخ ایران است که برای آگاهی مردم از هویت و شخصیت‌های بزرگ ایران ساخته شده است.

نویسنده تئاتر پاسبان تنگه گفت: هدف از این تئاتر، نشان دادن نقاط حساس تاریخ و نتیجه آن بالا بردن سطح علمی عموم مردم درباره ادبیات و تاریخ کهن ایران زمین است.

وی تأکید کرد: استقبال مردم از این تئاتر بسیار خوب بوده و این مهم نشان از توجه مردم به تاریخ کهن ایران است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول