اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قول مساعدت مسئولان

خلخال صاحب سالن نمایش و پلاتو می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری و مساعدت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال صاحب سالن نمایش و پلاتو می‌شود.

خلخال صاحب سالن نمایش و پلاتو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر آشنا صبح امروز در آیین گشایش جشنواره تئاتر طنز شادمانه استان اردبیل در خلخال اظهار داشت: بنا داریم در تمام استان‌ها و شهرستان‌هایی که گروه‌های نمایشی فعال دارند سالن‌های نمایش و تئاتر را احداث و در اختیار تئاترگران و هنرمندان این هنر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سیاست ما پرداختن به ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تئاتر در شهرستان‌هاست، افزود: هدف کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایه توزیع برابر اعتبارات و امکانات در مناطق مختلف کشور متمرکز شده است.

این مسئول با بیان اینکه تئاتر هنری برخاسته از روح و ذات آدمی است، ابراز داشت: توجه به نیازمندی‌های این هنر سبب شده تا با تلاش بیشتر با راه‌اندازی سالن‌های مخصوص نمایش و تئاترهای شهر در مراکز استان‌ها از تلاشگران عرصه تئاتر و نمایش کشور حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از قابلیت‌های هنری بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: راهیابی گروه‌های نمایشی این استان به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بیانگر پیشرفت قابل توجه هنر تئاتر در این استان است.

این مسئول با اشاره به نبود سالن‌های مخصوص نمایش در مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان ارشد این استان و حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین سالن تئاتر شهر این استان در شهر اردبیل در آینده نزدیک احداث و به تدریج در مراکز شهرستان‌های فعال در زمینه نمایش نیز سالن‌های ویژه نمایش و پلاتو تاسیس شود.

وی یادآور شد: گروه‌های نمایشی شهرستان خلخال در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در جشنواره‌های مختلف استانی، ملی و جشنواره فجر کسب کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های هنرمندان را محدود به داخل کشور نکردیم افزود: اعزام گروه‌های نمایشی استان‌ها به خارج از کشور و برنامه‌ریزی برای اجرای تئاترهای منظم این گروه‌ها از جمله رویکردهای مرکز هنرهای نمایش فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آشنا بیان داشت: گروه‌های نمایشی استان‌ها به کشورهایی که با آنها برنامه برگزاری هفته فرهنگ داریم، اعزام شده و در آنجا تئاترهای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارند که این سبب شده فرهنگ بومی ایران در زبان تئاتر به سایر کشورها منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پایان سخنان خود از تمرکز 50 درصد توان مرکز هنرهای نمایشی در استان‌ها خبر داد و گفت: با تقویت استان‌های صاحب تئاتر برتر و مستعد تلاش می‌کنیم این استان‌ها را شناسایی و نسبت به تقویت آنها اقدام کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول