اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

بحرین در صورت الحاق به سرزمین مادری‌اش برگردد / بحرین روزی جزو ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: بحرین روزی جزو سرزمین ایران بوده است و اگر بنا به الحاق باشد باید به سرزمین مادری خود برگردد.

بحرین در صورت الحاق به سرزمین مادری‌اش برگردد / بحرین روزی جزو ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: این الحاق که در قالب اتحاد بحرین و عربستان مطرح شده است پیوند شومی است که نباید انجام شود.

وی اظهار داشت: بحرین روزی جزو سرزمین ایران بوده است و اگر بنا به الحاق باشد باید به سرزمین مادری خود برگردد نه اینکه به عربستان ملحق شود و زیر سلطه ظلم و جور و امریکا و صهیونیست قرار گیرد.

خطیب جمعه نکا یادآور شد: این الحاق توطئه‌ای بزرگ از سوی دشمنان در خاموشی اسلام و بیداری اسلامی در منطقه است که باید مراقب باشیم و حمایت معنوی همه‌جانبه از بحرین انجام دهیم.

محمدی‌لایینی گفت: دشمنان با این الحاق و با منحرف کردن اهداف این انقلاب‌ها و بیداری اسلامی در واقع می‌خواهند حرکت‌های مردمی را از بین ببرند و خاموش کنند و ملت ایران با بیداری همه‌جانبه در برابر این توطئه خواهد ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر پیروزی عظیم و بزرگی بود که در سوم خرداد 61 نصیب‌مان شد و در گرو آن ایران علاوه بر تسلیحات متعدد توانست 200 هزار نیروی انسانی دشمن را به اسارت درآورد.

محمدی‌لایینی افزود: این روز بزرگ مقاومت و ایثار باید به‌ عنوان نمونه بارز ایستادگی الگوی نسل امروز ما در دفاع از ارزش‌ها باشد.

امام جمعه نکا با تاکید بر تقوا و دینداری اضافه کرد: تقوا خودکنترلی درونی است و کسی که دارای تقوای الهی باشد نیازمند کنترل بیرونی نیروی انتظامی، پلیس، قوه قضاییه، بازرس و ... نیست.

وی ادامه داد: رسیدن به رحمت خدا که بهشت است در پرتو قرآن و تقواست و همه ما باید در این راستا با تمام توان وارد شویم و رعایت تقوا و دینداری را برای سعادت دنیا و آخرت انجام دهیم.

به گزارش فارس، در پایان نماز جمعه نکا، مردم ولایت‌مدار نکا همزمان با سایر کشور در راهپیمایی علیه الحاق بحرین به عربستان از مصلی به سمت میدان جانبازان شرکت کرده و طی قطعنامه‌ای این اقدام صهیونیستی را محکوم کردند.

مردم ولایی نکا در این روز شعار یا ایها‌المسلمون اتحدوا اتحدوا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، آمریکا ننگت باد اسرائیل مرگت باد، آمریکا حیا کن بحرین را رها کن، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ... را در حمایت از مردم بحرین سر دادند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول