اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

معامله بحرین توطئه‌ای خطرناک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: معامله بحرین توطئه‌ خطرناک دشمنان اسلام است.

معامله بحرین توطئه‌ای خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز جمعه در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم حمایت از تولید، کار و سرمایه ملی، بیان ابعاد این شعار توسط خطبای نماز جمعه را مسئله‌ای اساسی و حیاتی دانست و اظهار داشت: دین اسلام تنها دین مترقی است که به مسئله معاش و اقتصاد مردم توجه بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه ابعاد مختلف دین مبین اسلام به مردم رسانده نشده، عنوان کرد: برخی بر این باور هستند که دین مبین اسلام به نماز، روزه و عبادیات منحصر شده در حال که چنین نیست و اسلام به ابعاد معیشتی و اقتصادی مسلمانان نیز توجه خاصی دارد.

خطیب جمعه همدان با اشاره به نحوه زندگی امیرالمومنین(ع) و تلاش و کار ایشان در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: خدمت به مردم بالاترین عبادات است که اگر کارگزاران و مدیران و کسانی که امور دولتی را بر عهده دارند به این مهم واقف باشند و این وظیفه خطیر را به درستی انجام دهند، بزرگترین عبادات را رقم زده‌اند.

وی تولید و کار برای رضای خدا را نبض و تاروپود اسلام دانست و خاطرنشان کرد: برخی با اشاره به زندگی ائمه اطهار و ساده‌زیستی آنان گمان باطل می‌برند که آنها فقیر بودند در حالی که باید بدانند که این ساده‌زیستی نشان از زهد این خاندان است چرا که درآمدها و سرمایه‌های خود را همچون علی(ع) صرف آزاد‌کردن برده‌ها کرده‌اند.

محمدی با اشاره به دوران مستعمره‌بودن ایران توسط انگلیس، یادآور شد: در طی آن چند صد سال که زیر سلطه استعمار بودیم، دار و ندار ما غارت شد اما امروز که به خودکفایی رسیده‌ایم نباید تولیدات ایادی استکبار را استفاده کنیم و از آنها الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز برخی هویت خود را گم کرده‌اند، تصریح کرد: این شلوارهای لی رنگی تنگ و چسبان که به نشانه غرب‌گرایی پاره پاره نیز هستند چه چیز را ثابت می‌کند الا بیچارگی ما؟ در حالی که ما باید الگوی جهان باشیم و در نوع لباس و رفتار الگو بدهیم.

امام جمعه همدان با اشاره به پایین بودن کیفیت نان در بازار امروز، متذکر شد: متأسفانه دولت و ملت ما به دنبال منافع خود هستند چرا که این نان در بازار کنونی کیفیت ندارد و نشان از رفاه‌زدگی، کاهلی، تنبلی و ندانم‌کاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متأسفانه در جامعه کنونی ما امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، گفت: ما باید از نو مسلمان شویم و ابعاد وسیع و ارزشی دین را مورد ارزیابی و تأمل قرار دهیم تا به این واسطه دستورات اسلام را به میدان عمل بیاوریم.

محمدی عنوان کرد: نهایت بدبختی این است که اسرائیل آب فلسطین و لبنان را بدزدد و در خاک غصبی به کشت بیاورد و محصولات کشاورزی از این طریق را به جوامع اسلامی بفرستد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی مقوله مصرف‌گرایی را به جوامع تحمیل کرده است، افزود: در اسلام بهره‌وری و مصرف سالم توصیه شده که نقطه مقابل تجمل‌گرایی و اسراف است  که در این راستا مصرف بهینه از واجبات دین مبین اسلام محسوب می‌شود.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن سالروز بزرگداشت ملاصدرا نیز ابراز داشت: متأسفانه این حکیم ارزشمند ناشناخته است و حتی حوزه‌های علمیه و برخی از روحانیون ما نیز به مقام شامخ وی واقف نیستند در حالیکه به نظر من اگر جایزه‌ای بالاتر از جایزه نوبل در جهان وجود داشت باید به وی اعطا می‌شد.

وی با اشاره به حماسه سوم خرداد ماه نیز این واقعه را در تاریخ انقلاب اسلامی رخدادی فراموش نشدنی قلمداد کرد و آنرا مایه مباهات نظام و انقلاب اسلامی دانست.

محمدی با اشاره به کارشکنی‌ها و توطئه‌های ایادی استکبار و آمریکا نیز عنوان کرد: آمریکا با فریب دادن حکام خودفروخته عرب و با به سطوح آمدن از انقلاب بحرین اخیراً درصدد برآمده که با کمک انگلیسی‌ها بحرین مستقل را به آل سعود بفروشد در حالیکه اگر آل سعود نباشد، اسرائیل یکروزه سقوط می‌کند و این توطئه اخیر بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه سلطه غرب و آمریکا و اسرائیل تا اعماق جان مسلمانان نفوذ کرده است، تصریح کرد: ناوگان پنجم آمریکا در بحرین است و بر این اساس نیز بر سر بحرین معامله می‌کند.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود متذکر شد: در راستای حمایت از مردم بحرین و اعتراض به توطئه اخیر بر سر این کشور امروز پس از نماز جمعه در سراسر کشور ایران اسلامی، راهپیمایی منسجمی برگزار می‌شود که همدان نیز در این راستا همگام منویات رهبری است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول