اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب 4 برچسب در کرمان

لاشه‌های گوشت دارای نشان سلامت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: طرح نصب 4 برچسب بر روی قسمت‌های مختلف لاشه کشتار شده به صورت آزمایشی در شهرستان‌های کرمان و سیرجان از 10 خرداد ماه سال جاری به اجرا در می‌آید.

لاشه‌های گوشت دارای نشان سلامت می‌شوند

 غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت‌: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده توسط این اداره کل، طرح نصب چهار برچسب بر روی قسمت‌های مختلف لاشه کشتار شده در کشتارگاه‌های دام استان کرمان با حضور استاندار ‌در شورای عالی سلامت استان کرمان مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود‌: در روند اجرای این طرح‌ بر روی لاشه‌های کشتار و تأیید شده از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام چهار برچسب بر روی هر لاشه‌ مندرج به تاریخ تولید‌، انقضا‌ و شرایط نگهداری‌، شماره سریال و مشخصات کشتارگاه نصب و سپس به بازار عرضه می‌شود.

زیدآبادی ابراز داشت: با توجه به اینکه چهار برچسب بر روی هر لاشه نصب می‌شود، حداقل یکی از برچسب‌ها الصاقی تا زمان فروش کامل لاشه بر روی آن باقی می‌ماند.

وی از مزایای عمده این طرح را اطلاع مصرف کنندگان از تاریخ گوشت خریداری شده و همچنین پیشگیری از کشتار و فروش دام‌های قاچاق در محل غیر از کشتارگاه برشمرد.

زیدآبادی تصریح کرد: به منظور کاهش شیوع بیماری‌های قابل انتقال به انسان به ویژه تب کریمه‌کنگو و همچنین ممانعت از جعل مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی این طرح به اجرا گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان‌های کرمان و سیرجان از 10 خرداد ماه سال جاری به اجرا در می‌آید.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مؤثر شهرداران شهرستان‌های کرمان‌ و سیرجان، طرح نشانه‌گذاری لاشه‌های گوشت قرمز استحصالی که در حدود 70 درصد کل کشتار دام استان را شامل می‌شوند، عملیاتی و گامی مؤثر برای ارتقای بهداشت عمومی و رفاه هم استانی‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول