اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی:

گوشت‌های توزیع ‌شده در سطح شهر مشهد سالم هستند

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ناسالم بودن گوشت‌های قرمز توزیع شده در شهر مشهد منتشر شده که به هیج عنوان مورد تأیید دامپزشکی استان نیست و تکذیب می‌شود.

گوشت‌های توزیع ‌شده در سطح شهر مشهد سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، جواد اعلمی اظهار داشت:‌ دام‌های کشتاری وارده به موسسه صنعتی گوشت مشهد و دیگر کشتارگاه‌های تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه کامل و دقیق قبل، حین و بعد از کشتار قرار می‌گیرند و در صورت احراز نشدن سلامت آنها از چرخه مصرف خوراک انسانی حذف می‌شوند.

وی گفت: گوشت قرمز استحصالی در موسسه صنعتی گوشت مشهد بعد از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی علاوه بر ممهور شدن با مهر دامپزشکی با لیبل مخصوص نشانه‌گذاری می‌شود که این موضوع می‌تواند عامل اطمینان بخش دیگری برای شهروندان باشد.

اعلمی از شهروندان خواست فقط از مراکز مجاز که لاشه دام ممهور به مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و نشانه‌گذاری شده با برچسب مخصوص عرضه می‌شود، گوشت مورد نیاز خود را تهیه کرده و از خرید هر گونه مواد پروتئینی و دیگر فرآورده‌های خوراکی دام که به صورت غیر بهداشتی و خارج از شبکه عرضه می‌شود اجتناب کنند.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو اغلب از طریق گزش کنه و خون دام تازه کشتار شده و تماس مستقیم با گوشت تازه و ترشحات ناشی از دام به انسان منتقل می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود تحت هر عنوان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌های مجاز اجتناب کرده و از تماس مستقیم با دام پرهیز شود.

وی بیان داشت: در موارد خاص حتماً باید از تجهیزات بهداشتی مانند دستکش، چکمه و ماسک استفاده کرد تا امکان سرایت بیماری منتفی شود.

اعلمی اظهار داشت: نگه‌داری لاشه و گوشت تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد (دمای یخچال) سبب سپری شدن دوره جمود نعشی و پایین آمدن ph (اسیدیته) گوشت شده و از بروز بیماری کریمه کنگو جلوگیری می‌‌کند.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول