اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد

تولید 2 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در جویبار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از تولید حدود 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در این شهرستان خبر داد.

تولید 2 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در جویبار

سیدمحمد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار با اشاره به تولید 15 هزار و 119 تن گوشت سفید در این شهرستان اظهار داشت: جویبار 10.5 درصد از مجموع تولید گوشت سفید استان مازندران را تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید 818 تن‌ تخم‌مرغ خوراکی و 42 تن تخم‌مرغ نسل در این شهرستان افزود: جویبار با داشتن 13 واحد مرغ مادر گوشتی به‌ ظرفیت حدود 2 میلیون قطعه به‌عنوان مرکز تولید جوجه یک روزه استان شناخته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به وجود 173 واحد مرغداری گوشتی به‌ ظرفیت10 میلیون 924 هزار قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره خاطرنشان کرد: 15هزار و 119 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه  یک واحد پرورش شتر مرغ صنعتی نیز در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در صنعت طیور این شهرستان بیش از یک‌هزار میلیارد ریال است.

جعفری با اعلام اینکه یک‌هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت در جویبار مشغول فعالیت هستند، گفت: پنج واحد تولید مرغ بومی به میزان 415 هزار و 550 قطعه در جویبار وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: در راستای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در برخی از واحدها به‌صورت گرمایش از کف در شهرستان جویبار 50 واحد مرغداری برای دریافت تسهیلات با اعتباری بیش از 50 هزار میلیون ریال به بانک معرفی شدند. 

وی با اشاره به معرفی 70 واحد دامداری (گاوداری) برای خرید تلیسه به مبلغ 20 هزار میلیون ریال، متذکر شد: به پنج واحد گاوداری برای بهینه‌سازی مصرف سوخت به مبلغ یک هزار و 800 میلیون ریال کمک اداری انجام گرفته است.

جعفری از صدور مجوز و تمدید پروانه واحدهای دامی به‌صورت الکترونیکی در راستای اهداف دولت الکترونیک و مکان‌یابی واحدهای دامی و تعیین فواصل بر اساس نظام دامپروری خبر داد.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول