اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی خبر داد

تولید 106 هزار تن گوشت سفید در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: تولید گوشت مرغ در کشتارگاه‌های طیور خراسان‌رضوی با گذر از مرز 100 میلیون به 106 میلیون و 733 هزار کیلوگرم رسید.

تولید 106 هزار تن گوشت سفید در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، ناصر مرگان‌ازغدی اظهار داشت: این میزان تولید، حاصل ذبح 61 میلیون قطعه طیور است که در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان طی سال قبل کشتار شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: کشتار طیور در کشتارگاه‌های استان زیر نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است و بر اثر اعمال نظارت‌های بهداشتی قبل و بعد از ذبح، طی مدت یادشده 488 هزار قطعه طیور به وزن 509 هزار کیلوگرم غیربهداشتی تشخیص داده شده و از چرخه مصرف حذف شد.

وی ادامه داد: علاوه بر مرغ، ماکیان دیگری از قبیل کبک، بلدرچین و بوقلمون نیز به تعداد 189 هزار قطعه در کشتارگاه‌های طیور استان ذبح و در بازارهای مصرف به سبد غذایی خانوار انتقال یافته است.

ازغدی تصریح کرد: رویکرد دامپزشکی استان در حال حاضر توجه به تولید محصولات سالم‌تر است و با اطمینان می‌گوییم که در حال حاضر هیچ موردی از پرورش ماکیان و طیور گوشتی و هم‌چنین تولید تخم‌مرغ و فرآورده‌های مرتبط با آن با استفاده از هورمون‌های استروئیدی و هورمون‌های رشد گزارش و مشاهده نشده و بر آن هستیم تا بر روند تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش توسعه بخشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان از شهروندان خواست تا ضمن خرید فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز، از خرید هرگونه فرآورده از افراد دستفروش خودداری کنند و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و هنگام تهیه دیگر فرآورده‌ها، از جمله فرآورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

ازغدی پی‌گیری تقلبات در عرضه مرغ را با توجه به بسته‌بندی گوشت مرغ و آلایش آن از جمله مزایایی دانست که به ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی کمک شایانی خواهد کرد و تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌های دامپزشکی تمام مشخصات تولیدکننده و محصول از قبیل تاریخ تولید، انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی و آدرس کشتارگاه تولیدکننده روی بسته‌‌ها درج شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول