اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید 365 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 365 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان مازندران خبر داد.

تولید 365 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در مازندران

حسین نگهدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 396 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان تولید و توزیع شد.

وی افزود: استان مازندران با داشتن تمام حلقه‌های صنعت پرورش طیور اعم از لاین، پنج واحد مرغ اجداد، 175 واحد مرغ مادر، 2 هزار و 84 واحد مرغ گوشتی، 35 واحد مرغ تخم‌گذار37 واحد کارخانه‌های جوجه‌کشی، 44 کارخانه تولید دان و 17 کشتارگاه طیور صنعتی یکی از استان‌های مهم در این عرصه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید 365 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان مازندران بیان داشت: از این تعداد 286 میلیون قطعه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین 81 درصد و با ارزش ریالی 2 هزار و 290 میلیارد ریال است که با این تعداد تولید جوجه، مازندران در سال گذشته 31 درصد از کل تولید جوجه یک روزه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا در سال قبل 106 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان با مقدار 185 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ به ارزش ریالی 6 هزار میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه شد.

این مسئول ادامه داد: تولید مرغ در استان علاوه بر تامین نیاز مصرف شهروندان استان، 118 هزار تن معادل 64 درصد کل تولید به سایر استان‌های کشور به ویژه تهران ارسال شد.

نگهدار با اشاره به اینکه استان مازندران در حال حاضر رتبه اول تولید جوجه یک روزه و گوشت مرغ را از نظر کمی و کیفی در کشور در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، وجود متخصصان و کارشناسان ذی‌ربط و تولیدکنندگان با انگیزه بالا در صورت افزایش برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان و توسعه صادرات پایدار، امکان تولید بیش از 200 هزار تن گوشت مرغ در سال‌ جاری در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول