اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی سپاه صاحب‌الامر:

تحول اقتصادی نیازمند همت دانشجویان است

خبرگزاری فارس: معاون علمی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تحول اقتصادی در کشور را نیازمند همت دانشجویان و اساتید در این عرصه دانست.

تحول اقتصادی نیازمند همت دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابراهیم حق‌وردی در کارگاه توانمندسازی بسیج دانشجویی استان قزوین که در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اساتید دانشگاه را فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان را افسران جنگ نرم نامیده است و با توجه به این فرمایش معظم‌له، اساتید و دانشجویان کسانی هستند که اهداف جمهوری اسلامی ایران را پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در راستای انقلاب امام زمان (عج) است و اساتید و دانشجویان باید با آینده‌نگری بیشتر به مسائل نگاه کنند.

حق‌وردی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی بسیار قدرتمند است و مأموریت دانشجویان در تداوم این قدرت و ارتقای سطح علمی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: اگر کشور از نظر علمی، نیرومند شود، قدرت در ابعاد دیگر نیز به دست می‌آید.

این مقام مسئول گفت: پایه‌های هر کشور و نظامی که بر علم و دانش استوار باشد، قدرتمند می‌شود و توانمندی در تکنولوژی وابسته به توانمندی‌های علمی است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تأکید مقام معظم رهبری بر تحول در اقتصاد و تولید در کشور نشان‌دهنده این مهم است که باید در عرصه اقتصادی فعالیت بیشتری صورت گیرد.

مسئول علمی سپاه صاحب‌الامر (عج) تصریح کرد: نمی‌توان بدون علم و دانش در اقتصاد فعالیت کرد و تورم و مشکلات امروز کشور نیز به خاطر دخیل نبودن دانش و علم در اقتصاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران از منابع، امکانات و نیروی انسانی بسیار خوب، جوان و متخصص برخوردار است که باید از این امکانات به درستی بهره‌برداری کرد و جایگاه اقتصادی در شأن مردم را در کشور به وجود آورد.

وی افزود: مقام معظم رهبری پیشرفت‌های کشور را حاصل تلاش دانشگاهیان و دانشجویان می‌داند و این دانشجویان هستند که باید با ایجاد تغییر و تحول در کشور، فضای اقتصادی را نیز تغییر دهند.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: جامعه از دانشجویان انتظار بیشتری دارد ولی تاکنون این انتظارات برآورده نشده است.

این مقام مسئول، اساتید و دانشجویان را تأثیرگذار در اقتصاد دانست و یادآور شد: بهبود کشاورزی علمی، وضعیت کسب و کار و تولید و صنعت به دست دانشجویان و اساتید محقق می‌شود.

حق‌وردی ادامه داد: باید با ریشه‌یابی مشکل بیکاری در استان قزوین، متوجه شد که چرا در این استان مراکز علمی بسیار خوبی وجود دارد و از شهرک‌های صنعتی زیاد و پرتوانی بهره‌مند است ولی بیکاری همچنان در آن وجود دارد.

وی به تعطیلی برخی از شرکت‌ها در استان قزوین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توانمند نبودن مدیریت، عدم آموزش کارکنان و استفاده از علوم دانشگاهی از دلایل تعطیلی شرکت‌ها است.

این مسئول خطاب به دانشجویان گفت: برای کار علمی در سطح استان و کشور موضوعات متنوعی در جامعه وجود دارد و دانشجویان باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید نیاز جامعه و به خصوص استان قزوین در عرصه‌های مختلف را شناسایی و طبق نیاز جامعه تحقیق و پژوهش کرد.

وی تأکید کرد: معاونت علمی سپاه استان قزوین از اختراعات علمی که طبق نیاز جامعه ساخته می‌شود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول