اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج عشایری استان سمنان:

اقتصاد در صدر مسائل ملی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج عشایری استان سمنان گفت: نام‏گذاری سال 91 به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که موضوع اقتصاد هم‌چنان در صدر مسائل مهم داخلی و ملی قرار دارد.

اقتصاد در صدر مسائل ملی است

حسن ذوالفقاری در آستانه 29 اردیبهشت، روز بسیج عشایری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با بیان اینکه این نام‏گذاری‏ها برگرفته از یک‏ سری الزامات و شرایط خاص بوده که اولویت سال در آن مشخص شده است، افزود: در سال 91 اختصاصی‌تر به اقتصاد توجه می‌شود و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اولویت قرار دارد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور به دلیل اجرای قانون تحول اقتصادی، مسائل جهانی و بحران اقتصادی غرب در شرایط ویژه‏ای قرار دارد و هم‌چنین با توجه به مسائل منطقه‏ای، حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی راه‏کاری برای مقابله با حربه‏های نظام استکبار جهانی علیه ملت ایران است.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان تحریم‏های یک‏جانبه غرب علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون را که در راستای جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران اسلامی در منطقه و جهان بوده، را باعث خودکفایی و پیشرفت ایران اسلامی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: عشایر مولّدترین قشر در بین اقشار جامعه هستند، چرا که تمام مایحتاج ضروری خود را تولید و مصرف می‌کنند و حتی این تولیدات به دیگر اقشار عرضه می‌شود.

ذوالفقاری گفت: محصولات عشایر یکی از مصادیق تولید ملی است که با تکیه بر خود از مسائل مادی گرفته تا مسائل امنیتی خودکفا هستند و به عنوان مولّد از تولید به مصرف فعالیت‏های خود را انجام می‏دهند، این در حالی است که جامعه شهری در این زمینه محتاج هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع را با عدد و رقم می‏توان به اثبات رساند، افزود: براساس آمار، جمعیت عشایر در کشور حدود دو درصد است و این جمعیت دو درصدی، 20 تا 25 درصد تولیدات دامی و 40 درصد صنایع دستی کشور را تولید می‏کنند.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان ادامه داد: در بحث امنیتی، با طرح تسلیح عشایر حدود 200 هزار نفر در سطح کشور تسلیح شدند که 60 درصد مرزها در اختیار این قشر بوده و این جمعیت پشتوانه خوبی برای دفاع از نظام و انقلاب و ولایت هستند.

ذوالفقاری تأکید کرد: باید با برنامه‏ریزی مناسب توسط مسئولان، از این قشر زحمت‏کش و مولّد در سال تولید ملی حمایت‏های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان براساس سرشماری مرکز آمار ایران از عشایر کوچنده در سال 1387 دارای 14 هزار و 92 نفر عشایر کوچ‏رو بوده که حدود دو درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‏دهد.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان گفت: ساختار سازمان بسیج عشایری سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان در اواخر سال 1387 توسط سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ شد و در اوایل سال 1388 به صورت مستقل در سپاه استان آغاز به کار کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: در حال حاضر سازمان بسیج عشایری استان سمنان دارای یک حوزه مقاومت عشایری با 9 پایگاه مقاومت عشایری در شهرستان مهدیشهر، یک پایگاه مقاومت عشایری در شهرستان دامغان و یک پایگاه مقاومت عشایری در شهرستان گرمسار بوده و حدود 3 هزار بسیجی را سازماندهی کرده است.

وی بیان داشت:‌ سازمان بسیج عشایری با رویکرد فرهنگی و معنوی و تربیتی در عرصه‏های مختلف بسیج انجام وظیفه می‏کند.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان با اشاره به عملکرد سازمان بسیج عشایری در سال 90 گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‏های معظم شهدا عشایر، گشت امنیتی، کوچ بهاره و پاییزه، برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی بسیج عشایر استان و جشنواره سوارکاری و تیراندازی ویژه عشایر، برپایی نمایشگاه در هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‏ها و افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت بسیج عشایری "حبیب بن مظاهر" شهر کلاته دامغان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بده است.

ذوالفقاری ادامه داد:‌ از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 90، برگزاری یادواره شهدای عشایر و همایش سران ایلات و طوایف و معتمدان عشایر استان، مسابقه کتاب‏خوانی، برگزاری کانون تفکر بسیج عشایری، تشکیل 35 حلقه صالحین، اعزام نفرات برتر تیراندازی استان به مسابقات کشور تیراندازی عشایر در استان ایلام، شرکت در یادواره شهدای عرب و همایش سران ایلات و طوایف کشور با اعزام سران عشایر استان است.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان افزود: تربیت و آموزش حافظان قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح رده‌های مقاومت عشایری، شرکت در کنگره شهدای عشایر در استان کرمان با معرفی شهید شاخص عشایر استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه حلقه‏های صالحین، دیدار و سرکشی از خانواده‏های شهدای عشایر، اعزام نخبگان و خواص عشایر به اردوی راهیان‌نور و سایر برنامه‏های بصیرتی و تربیتی از جمله برنامه‏های پیش‏بینی شده برای سال 91 است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: شهید شاخص بسیج عشایری کشور، شهید "احمد سلیمانی" است و از جمله مشکلات پیش ‏روی سازمان بسیج عشایری در سطح استان، نبود پایگاه‏های مقاومت عشایری با وجود شمار زیاد عشایر در بعضی شهرستان‏ها و هم‌چنین نبود زیرساخت مناسب برای فعالیت‏های بسیج عشایر عنوان کرد.

مسئول بسیج عشایری استان سمنان افزود: در حوزه مقاومت مهدیشهر مکان و فضای مناسب برای فعالیت بسیجیان وجود ندارد و برای فعالیت بسیجیان خصوصاً در موضوع تشکیل حلقه‌های صالحین دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول