اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

قاچاق سبب تخریب زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: قاچاق سبب تخریب زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود.

قاچاق سبب تخریب زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در نشست مبارزه با قاچاق کالای دخانی در شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های اقتصادی از مسائل مهمی است که در ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و دولتمردان همواره تحقق این هدف را مورد توجه قرار داده‌اند.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: قاچاق از مسائل مهمی است که سبب تخریب زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود و مبارزه با قاچاق از عوامل مؤثر و مهم در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی است که در سال‌های اخیر توجهی ویژه و خاص به این مساله شده و موفقیت‌های ارزشمندی را در این راستا شاهد بوده‌ایم.

خسروی در همین راستا ادامه داد: کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در ارتباط با مضرات قاچاق در سطوح و رده‌های سنی مختلف از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این امر در تمامی رده‌های سنی به ویژه جوانان و نوجوانان اثرگذاری مطلوبی می‌تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مضرترین کالاهای قاچاقی کالاهای دخانی هستند که باید از طریق فعالیت‌های فرهنگی با کمک مسئولان و فعالان فرهنگی در عرصه‌ها و رده‌های مختلف خانواده‌ها را با مزایای آن برای جامعه و سلامتی افراد و سایر معایب و مزایا آشنا کنیم.

این مسئول در همین ارتباط ادامه داد: مشارکت آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی و صدا و سیما در ارائه آموزش‌های لازم درباره مضرات مواد دخانی و پیامدهای آن در جامعه بسیار ضروری است و رسانه‌های مکتوب و مجاری که بیشترین مخاطبان آن جوانان هستند باید به طور ویژه در این زمینه عمل کنند.

فرماندار دشتستان بیان داشت: برخورد با عرضه‌کنندگان قاچاق کالای دخانی و کنترل شدید مبادی ورودی و خروجی شهرستان از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان باید به طور ویژه به این مساله توجه کنند که با برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولان شهرستان دشتستان محقق خواهد شد.

قائم مقام دادگستری استان بوشهر در این نشست گفت: قاچاق کالا معضلی است که ضربه‌های مهلکی را به کشورها وارد می‌کند و بر ما واجب است که با این پدیده برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بحرانی افزود: دستگاه قضایی آماده هرگونه همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالای دخانی و افراد سودجو است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در مبارزه با قاچاق خاطر نشان کرد: از مسئولان امر می‌خواهیم که کار فرهنگی و تبلیغی در مورد مضرات استفاده از مواد دخانی را مورد توجه قرار دهند و همگان را با آن آشنا کنند.

در پایان این نشست مسئولان و مدیران شهرستان دشتستان راهکارها و نظرات خود را در این راستا بیان کردند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول