اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

اولویت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو شناسایی شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اولویت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو باید به طور دقیق کارشناسی شده و شناسایی شود.

اولویت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده پیش از ظهر امروز در دومین نشست هماهنگی فعالیت‌های منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت و اولویت‌های مهم منطقه آزاد تجاری ماکو تجارت است از این رو دستگاه‌های اجرایی استان باید زمینه و بستر لازم را برای ایجاد فضای کاری مناسب در این منطقه فراهم کنند.

وی افزود: ایجاد منطقه تجاری آزاد در ماکو سبب رشد و توسعه اقتصادی منطقه شده و زمینه رشد در بخش‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند.

جلال‌زاده با تاکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌هایی برای توسعه این منطقه در ماکو گفت: در دولت دهم زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری باید آماده شود تا این ظرفیت برای توسعه منطقه در دوره‌های آینده مهیا شود.

این مسئول با تاکید بر انجام اقدامات کارشناسی شده در راستای شناسایی اولویت‌های این منطقه تصریح کرد: اولویت‌های منطقه آزاد به‌ویژه اولویت‌های اقتصادی باید با انجام اقدامات کارشناسی شناسایی شده و ظرفیت‌های آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری ماکو را فرصتی مهم برای این منطقه خواند و اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ماکو به دلیل وجود ظرفیت‌های فراوان و همسایگی با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق فرصتی مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه فراهم می‌کند.

جلال‌زاده با اشاره به مزایای این منطقه تصریح کرد: تجارت مرزی، کشت و صنعت، شهرک صنعتی مشترک و سرمایه‌گذاری در این منطقه از جمله مزایای منطقه آزاد تجاری ماکو است که باید در این زمینه‌ اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری ماکو برای آینده منطقه و استان می‌تواند فرصت‌های مختلف اقتصادی و تجاری را رقم زده و سبب پویایی اقتصاد منطقه شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه این نشست اهمیت منطقه آزاد تجاری ماکو را برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این منطقه در ماکو شاهد رشد بیش از پیش استان خواهیم بود.

غلامرضا دیزج‌نژاد ادامه داد: منطقه آزاد تجاری ماکو با وسعت بیش از 500 هزار هکتار ایجاد می‌شود و در صورت استفاده از ظرفیت‌ها، این منطقه می‌تواند نسبت به سایر مناطق تجاری آزاد کشور پیشگام باشد.

مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو نیز در این مراسم گفت: این منطقه فرصت مطلوبی برای اقتصاد استان رقم زده است.

اسدالله علیزاده خاطرنشان کرد: دستگاهای اجرایی باید از فرصت به وجود آمده برای استان استفاده کنند که در این راستا همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است و همه باید برای رشد و شکوفایی این منطقه تلاش کنند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول