اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فناوری ‌‌استانداری‌ کرمان اعلام کرد

اتصال 90 دستگاه‌‌ اجرایی ‌کرمان به شبکه فیبرنوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فناوری و اطلاعات ‌استانداری‌ کرمان گفت: 90 دستگاه‌ اجرایی در شهر کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند.

اتصال 90 دستگاه‌‌ اجرایی ‌کرمان به شبکه فیبرنوری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد‌مهدی شیخ‌‌الاسلامی ظهر امروز در نخستین نشست تدوین سند ‌اجرایی فناوری اطلاعات استان کرمان اظهار داشت: ‌طبق سند راهبردی فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یکسری پرسش‌نامه‌های ‌طراحی شده را پر کنند و از این طریق وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی رصد می‌شوند.

وی افزود: تصمیم داریم، دولت الکترونیک را به این سمت ببریم که وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی چه در زمینه زیرساختی و خدمات الکترونیکی به وضعیت مطلوب برسد.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان الگو خدمات الکترونیکی در کشور انتخاب شده است، گفت: در بحث زیرساخت‌ها از تمام‌ استان‌ها کشور پیشرو هستیم و بالغ بر 90 دستگاه‌ اجرایی در شهر کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند.

وی در زمینه زیر‌ساخت‌‌های خدمات الکترونیکی در سطح استان کرمان گفت: دیتاسنتر استان کرمان توسط اداره کل پست استان کرمان کارهایش انجام می‌شود.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: در بحث آموزش یکسری آموزش‌های تخصصی را برای تمام‌ دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم.

وی بیان کرد: استان کرمان در زمینه هوشمندسازی مدرسه‌ها پیشگام است و در سطح استان‌های کشور برای استان‌ کرمان حدود 80 مدرسه دولتی هوشمند در نظر گرفته شده و کارهای آن در حال انجام است.

شیخ‌الاسلامی گفت: در آینده نزدیک تمام مکاتبات اداری از طریق شبکه دولت اجرا می‌شود و دیگر از طریق فکس‌ و نامه صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: شبکه دولت ‌به صورت مانیتورینگ در‌آمده و‌ از این طریق ‌مشخص می‌شود، کدام یک از دستگاه‌های دولتی قطع و کدام یک وصل هستند، حتی می‌توانیم تعداد نامه‌های دریافتی و ارسالی را رصد کنیم.

‌مدیرکل فناوری و اطلاعات‌ استانداری‌ کرمان تصریح کرد: ارزیابی دولت الکترونیک برای دستگاه‌های دولتی 300 امتیاز دارد که لحاظ می‌شود.

شیخ‌الاسلامی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید اعضای شورا‌ی سیاست‌گذاری که شامل بالاترین مسئول دستگاه اجرایی آن اداره و رئیس روابط عمومی‌، رئیس حراست و دو نفر از کارشناسان ارشد آن دستگاه  انتخاب و به اداره کل فناوری و اطلاعات استانداری کرمان ارسال کنند.

وی عنوان کرد: استان کرمان طی سال گذشته در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در زمینه خدمات الکترونیکی رتبه سه کشور را به دست آورد، اما در ارزیابی ‌سال جاری رتبه پنجم را کسب کرد که نتوانستیم جایگاه خود را حفظ کنیم.

انتهایی پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول