اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مخابرات استان اردبیل خبر داد:

اتصال اردبیل به مدرن‌ترین فیبر نوری جهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: استان اردبیل به مدرن‌ترین شبکه فیبر نوری دنیا با نام NGN متصل می‌شود.

اتصال اردبیل به مدرن‌ترین فیبر نوری جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور محمد‌حسینی صبح امروز در جلسه بررسی زیرساخت‌های مخابراتی استان اردبیل که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیا مناقصه توسعه فیبر نوری به شکل جدید و با تقویت زیرساخت‌ها را برنده شده و قرار است در فاصله زمانی مشخص تمام مسیرهای ارتباطی استان اردبیل را به فیبر نوری جدید مجهز کند.
این مسئول ابراز داشت: در شش سال گذشته داده‌های استان شامل داده، ویس، ویدئو و تصاویر از طریق سیستم رادیویی دریافت و منتقل می‌شد به طوری که ارسال امواج از داخل استان به خارج از استان از طریق این سیستم امکان‌پذیر بود.
مدیرعامل مخابرات استان اردبیل ادامه داد: در حالی که 90 درصد ارتباط در اردبیل از طریق سیستم رادیویی انجام می‌شد هم‌اکنون با این ظرفیت، انتقال داده‌ها از طریق فیبر نوری انجام می‌شود به طوری که ما مسیر اردبیل به سمت مشگین‌شهر، اهر و تبریز، و همچنین اردبیل به سمت خلخال، هشتبر و گیلان را با استفاده از خط کامل فیبر نوری مجهز شده در اختیار داریم.
محمدحسینی با یادآوری اینکه داده فعلی 30 برابر بستر‌سازی‌های پنج سال گذشته است، گفت: اگر در هشت سال گذشته ویس از طریق سیستم رادیویی منتقل می‌شد، در حال حاضر تمام امکانات تلفن همراه اعم از همراه و ایرانسل از طریق فیبر نوری انجام می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از فعال بودن 600 هزار شماره تلفن همراه اول و 300 هزار شماره ایرانسل در استان اردبیل خبر داد.
مدیرعامل مخابرات استان اردبیل ابراز داشت: در کنار بهره‌مندی این امکانات از فیبر نوری تمام بانک‌ها شبکه‌های خدمات‌رسانی دولتی اعم از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دادگستری‌ها و... از طریق فیبر نوری به هم متصل بوده و اگر لحظه‌ای ارتباط آنها قطع شود در کنار عوارض امنیتی مشکلات جدی نیز متوجه ما می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول نوع فیبر نوری اجرا شده در شرایط کنونی را BS اعلام کرد.
محمدحسینی اظهار داشت: در قالب این سیستم به صورت نمایی و توانی حجم عظیمی از داده‌ها و تبادلات اطلاعات را شاهد هستیم به طوری که با درخواست‌های زیاد برای اتصال به این شبکه روبرو هستیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول