اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ایجاد ارتباطات پرسرعت و امن

فیبر نوری بین ساختمان‏های دانشگاه دماوند راه‏اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از ایجاد امنیت و سرعت بالای ارتباطی با نصب فیبر نوری بین ساختمان‏های این واحد دانشگاهی خبر داد.

فیبر نوری بین ساختمان‏های دانشگاه دماوند راه‏اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، حمیدرضا حسینی‏دانا گفت: ارتباط میان ساختمان‏های این دانشگاه با اتصال و نصب فیبر نوری بین ساختمان‏ها برقرار و بستر ارتباطات پرسرعت و امن در این واحد دانشگاهی مهیا شد.
وی افزود: فیبر نوری بین سه ساختمان اصلی این دانشگاه نصب و ارتباط آنها برقرار شده است و به این ترتیب هر گونه ارتباط بین ساختمان‏ها این قابلیت را دارد که با سرعت و امنیت بسیار بالا انجام شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ادامه داد: بستر ایجاد شبکه الکترونیکی این دانشگاه فراهم شده است و هرگونه ارتباطات کامپیوتری، تلفنی و اطلاعاتی می‏تواند با این قابلیت انجام شود.
حسینی‏دانا تصریح کرد: در آینده نزدیک با اتصال اینترنت دانشگاه به فیبر نوری و گرفتن پهنای باند از روی فیبر، این بستر مناسب می‏تواند پهنای باند موثر را در اختیار دانشگاه، دانشجویان و اساتید قرار دهد.
وی عنوان کرد: پیش از این ارتباط مراکز ساختمان‏ها به صورت بی‏سیم برقرار می‏شد که از لحاظ امنیتی از ضریب پایین‏تری نسبت به فیبر برخوردار است.
حسینی‏دانا تاکید کرد: در کنار این اتصال، اتاق‏های سرور هر ساختمان نیز تجهیز شد و مورد بهره‏برداری قرار گرفته است که در مجموع زیرساخت مناسبی را برای ارتباطات الکترونیکی ایجاد می‏کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری ایجاد تکنولوژی نوین ارتباط تلفنی VOIP برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند هستیم که در بستر فیبر امکان‏پذیر است.
انتهای پیام/خ۳۰/1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول