اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

زیرساخت فیبر نوری اردبیل تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با هدف توسعه فناوری‌ها و دولت الکترونیک، طرح تقویت و توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری با همت قرارگاه خاتم‌الانبیا در اردبیل اجرایی می‌شود.

زیرساخت فیبر نوری اردبیل تقویت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه بررسی زیرساخت‌های مخابراتی استان اردبیل اظهار داشت: در شرایط کنونی سرعت عمل، حذف رفت و آمدهای فیزیکی غیر ‌ضروری،‌ کاستن از بار ترافیکی شهرها و سهولت برقراری ارتباط مردم با دستگاه‌های اجرایی و ادارات با همدیگر امری ضروری و با اهمیت است که نیاز به توسعه زیرساخت‌ فناوری‌های جدید به ویژه فیبر نوری دارد.
این مسئول با بیان اینکه دولت گام‌های اساسی را در توسعه این بخش برداشته است، افزود: این توسعه به حدی از شتاب و سرعت مناسب برخوردار بوده که هم‌اکنون حتی در برخی از زیرساخت‌های موجود امکان پاسخگویی به نیاز مردم را نداریم.
استاندار اردبیل بیان داشت: دولت در یک تصمیم جامع، کامل، فنی و تخصصی در توسعه این زیرساخت‌ها به ویژه فیبر نوری وارد کار شده تا بتواند بخشی از ضعف‌ها و کاستی‌ها را به سرعت جبران و دغدغه‌ها در این زمینه را برطرف کند.
صابری ادامه داد: استان اردبیل به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی نخستین استان کشور در توسعه فیبر نوری است که با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا این پروژه با سرعت در حال اجراست.
وی به وجود برخی از اشکالات احتمالی در اجرای این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: با تشکیل این جلسه در حقیقت سعی می‌کنیم مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و فرمانداران را با فلسفه کار و ضرورت همکاری با اجرای این پروژه آشنا کنیم تا پروژه توسعه فیبر نوری به عنوان یک طرح عظیم و زیربنایی با سرعت و کیفیت اجرا شده و به عنوان الگو، پایه و اساس توسعه سایر محورها معرفی شود.
صابری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجرای این پروژه به هیچ وجه تغییری در اراضی ایجاد نمی‌کند و در محل‌های خط انتقال که نیازی به تغییر ماهیت و کاربری وجود ندارد نباید موضوع مالی و تامین خسارت مطرح شود چرا که با حفاری و اجرای کانال به صورت زیرزمینی هیچ مانعی در کشت و زرع و اراضی کشاورزی زارعان به وجود نمی‌آید.
وی گفت: اگر در اجرای این پروژه مجبور باشیم برخی از زیرساخت‌ها نظیر آسفالت معابر روستایی و شهری، درخت یا برخی امکانات را تخریب و از بین ببریم باید خسارات آن جبران شود اما به گونه‌ای القا نشود که با طرح مسایل مالی توقعات در مناطق روستایی و حتی برخی از مناطق شهری بالا برود.
استاندار اردبیل در ادامه ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی و پلیس را در انجام بهتر امور و برقراری امنیت یادآور شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: باید در اجرای طرح توسعه فیبر نوری به ویژه در مسیرهای قابل توسعه به گونه‌ای اقدام کنیم تا امکان دادن انشعاب فرعی وجود داشته باشد چرا که در مسیرهای توسعه‌ای خود نظیر راه‌آهن، راه اصلی و برخی دیگر از تاسیسات نیازمند این پیش‌بینی هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به ویژه عضو کمیسیون حفاری خواست تا به صورت تیمی از محل اجرای این پروژه بازدید کنند تا اگر تاسیساتی در محل اجرای این پروژه وجود دارد به دقت به مسئولان گوشزد کرده تا احتمال تخریب و یا ضربه وارد شدن به آنها از بین برود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول