اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مخابرات بویین‌زهرا:

90 درصد بویین‌زهرا زیر پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مخابرات شهرستان بویین‌زهرا گفت: 90 درصد بویین‌زهرا زیر پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد.

90 درصد بویین‌زهرا زیر پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد

فرهنگ ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا ضمن تبریک روز جهانی مخابرات اظهار کرد: امروز برقراری ارتباط و نیز بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در خدمات‌رسانی حوزه مخابرات به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت فناوری است.

وی افزود: همه افراد موظف هستند تا با همکاری و ایجاد پیوند با افراد دیگر زمینه جهش و قرارگیری ایران در میان کشورهای صاحب فن‌آوری‌های نوین و برتر را فراهم کنند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته ارتباطی در این شهرستان رشد قابل توجه و چشم‌گیری نسبت به دو سال گذشته داشته است، اعلام کرد: تاکنون با خدمات و تلاش‌های انجام پذیرفته توسط مسئولان و تکنسین‌های این اداره بالغ بر 45 هزار خط تلفن ثابت در بخش‌های مرکزی، دشتابی، شال، رامند، آوج و آبگرم به متقاضیان درخواست کننده، ارگان‌های دولتی، خصوصی و همچنین مشاغل آزاد واگذار شده است.

ذوالفقاری اضافه کرد: در طول شش تا 9 سال گذشته با آغاز توزیع سیم‌کارت‌های ثابت و اعتباری در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور تعداد 45 هزار نفر نیز پس از انجام مراحل نام‌نویسی توانسته‌اند مشترک خطوط گوشی همراه شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بویین‌زهرا تا اواخر سال گذشته با راه‌اندازی مراکز مخابراتی 183 روستا در بخش‌های شش‌گانه این شهرستان از نعمت تلفن ثابت به طور کامل برخوردار شده و هم‌اکنون سیستم‌های ارائه سرویس شرکت مخابراتی در این روستاها فعال است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بنا بر بخشنامه‌های موجود که از سوی سازمان مخابرات استان قزوین ابلاغ شده، تمام روستاهای با جمعیت بالای 15 تا 20 خانوار زیر پوشش سرویس‌های 20 گانه شرکت مخابرات قرار می‌گیرند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بویین‌زهرا اعلام کرد: 63 دفتر و پایگاه آی‌سی‌تی و یا پیش‌خوان بنا بر آمارهای جمع‌آوری شده از نقاط و نواحی زیر پوشش در این شهرستان به طور کامل فعال بوده و به ارائه خدمات نوین در حوزه ارتباطات و پست‌بانک می‌پردازند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد سطح فضای شهرستان بویین‌زهرا زیر پوشش شبکه سراسری فیبر نوری قرار دارد، بیان کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم تا این شبکه را در بخش‌های مختلف این شهرستان افزایش و به مرحله کامل برسانیم.

وی ادامه داد: در اکثر نقاط زیر پوشش مخابرات در این شهرستان نیز پایگاه‌ها و افرادی برای بررسی و حل مشکلات ناشی از اختلال و قطعی خطوط وجود دارند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بویین‌زهرا اعلام کرد: در آینده نزدیک برای نخستین‌بار در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور خطوط تلفن دائمی در بویین‌زهرا راه‌اندازی می‌شود.

ذوالفقاری توسعه شبکه‌های ارتباطی در کشور را یکی از ضروریت‌های اساسی در حوزه فناوری‌های نوین ارتباطی دانست و عنوان کرد: با تلاش اداره مخابرات بویین‌زهرا روند تبدیل سیستم‌های آنالوگ و دستی به دیجیتال با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بویین‌زهرا جزو نخستین شهرستان‌های کشور در زمینه تبدیل سیستم‌های سنتی ارتباطی به سیستم‌های نوین است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری برای گسترش شبکه جهانی اینترنت در نقاط محروم و دورافتاده عنوان کرد: روستاهای عصمت‌آباد و کلنجین در بخش مرکزی بویین‌زهرا و نیز روستای خوزنین در بخش رامند با هماهنگی‌های انجام شده در سال جاری از شبکه اینترنت پر سرعت برخوردار می‌شوند.

ذوالفقاری در خاتمه با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از سیستم‌ها و مراکز مخابراتی همواره از دقت بسیار حساس و دقیقی برخوردار است، بیان کرد: کارشناسان و مهندسان اداره مخابرات بویین‌زهرا به صورت شبانه‌روزی با نظارت مستقیم از طریق حضور در مراکز مخابراتی و نیز غیرمستقیم و از طریق شبکه ماهواره‌ای در روند کامل سرویس‌دهی‌ها و نواقص احتمالی موجود در مراکز و سیستم‌های مخابراتی در بخش‌های شش‌گانه این شهرستان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول