اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب چالوس و نوشهر در مجلس نهم:

جایگاه زن با روی کارآمدن اسلام تغییر یافت

خبرگزاری فارس: منتخب مردم چالوس و نوشهر در مجلس نهم گفت: جایگاه زن با روی کار آمدن اسلام تغییر یافت و با آمدن حضرت فاطمه (س) عزت و هستی در مقام زن حلول کرد.

جایگاه زن با روی کارآمدن اسلام تغییر یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس پیش از ظهر امروز طی مراسمی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و مادر که به همت شورای اسلامی شهر چالوس برگزار شد از بانوان خیر و کارآفرین، مادران شهدا و بانوان شاغل در ادارات چالوس تجلیل به‌ عمل آمد.

منتخب مردم چالوس و نوشهر در مجلس نهم در این مراسم با بیان اینکه نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند گفت: در دنیای توسعه ‌یافته امروزی تنها 9 دهه است با راه‌اندازی جنبش فمینیستی به زنان اهمیت می‌دهند، اما باید به خود ببالیم که یک‌هزار و 400 سال پیش دین مبین اسلام جایگاه زن را به درستی تعیین کرده است.

قاسم احمدی افزود: در گذشته برخی از کشورها زنان را به‌ عنوان کالا مبادله می‌کردند و همواره معتقد به حقوق بشر هم بودند و حتی دختران خود را زنده به گور می‌کردند اما جایگاه زن با روی کار آمدن اسلام تغییر یافت و با آمدن فاطمه (س) عزت و هستی در مقام زن حلول کرد.

وی ادامه داد: در ایران باستان از زن به مانند زمین یاد می‌شد، بدان معنا که زن نیز مثل زمین مظهر رویش و زایش است و می‌تواند نسل را حفظ و بقا بخشد.

منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم با انتقاد از تاثیر منفی شبکه‌های ماهواره‌ای در سست شدن بنیاد خانواده‌ها و ایجاد شکاف بین مادر و فرزند گفت: در شبکه‌های ماهواره‌ای کالاهای خود را با استفاده از زن تبلیغ می‌کنند و با مقایسه زن با کالا آنها را در معرض فروش قرار می‌دهند.

احمدی تصریح کرد: امروز زنان ایرانی فرزندان لایقی را به جامعه تحویل دادند که نمونه آنها را در علوم پزشکی، سلول‌های بنیادی، مهندسی، انرژی هسته‌ای و... مشاهده می‌کنیم.

مسئول کمیسیون بانوان و ورزش شورای شهر چالوس نیز در این مراسم با تبریک روز مادر بیان داشت: هر چند نمی‌توان با هیچ هدیه و جمله‌ای ذره‌ای از فداکاری‌های مادر را جبران کرد، اما بر آن شدیم تا با برپایی این جشن از مقام مادرانی که دو یا سه شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند، همچنین بانوان شاغل در ادارات، بانوان کارآفرین و خیر شهرمان تجلیل به‌ عمل آوریم.

ویدا صیادی‌نژاد افزود: به همین منظور پس از پیشنهاد از سوی کمیسیون ورزشی و بانوان شورا به ریاست شورا جلسات متعددی با مسئولان ادارات مختلف شهر انجام دادیم تا فعالیت و حضور زنان در جامعه تسهیل و همکاری‌های لازم با آنان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا نهادهایی چون جهاد کشاورزی، اصناف، میراث فرهنگی و... برای ارایه تسهیلات و ایجاد امکانات در بخش‌های مختلف همکاری لازم را به‌ عمل خواهند آورد.

این مسئول با اشاره به سوره کوثر و اهمیت مقام شامخ زن در اسلام اظهار داشت: خداوند حضرت فاطمه (س) را به‌ عنوان الگوی زنان قرار داد تا با تأسی از منویات و اهداف این بانوی بزرگوار به آنچه که خداوند بر عهده ما زنان قرار داده بدان عمل کنیم.

صیادی‌نژاد با تاکید بر اینکه عشق به مادر سرشار از معناست اذعان داشت: تکریم از مقام مادر نه تنها در روز مادر بلکه همواره باید در سرلوحه کارمان قرار داشته باشد.

به گزارش فارس، در ادامه مراسم پس از اجرای موسیقی سنتی از بانوان حاضر در مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول