اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

‌ظرفیت استا‌ن‌ها در جشنواره تئاتر فجر ‌افزایش می‌یابد‌

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در جشنواره فجر ظرفیت مناطق را افزایش دهیم و کارهای استانی که در جشنواره مقام بیاورند را در تهران به اجرا بگذاریم.

‌ظرفیت استا‌ن‌ها در جشنواره تئاتر فجر ‌افزایش می‌یابد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم قادر آشنا در چهارمین اردیبهشت تئاتر قم که شامگاه یکشنبه در تالار شهید آوینی برگزار شد نمایشنامه‌نویسی را از موضوعات جدی بخش تئاتر دانست و اظهار داشت: از دیرباز در این فکر بودیم که آیا می‌شود به شکلی اساسی به نمایشنامه‌نویسی که مغز تئاتر است، بپردازیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل و برای ارتقاء سطح نمایشنامه‌نویسی در کشور اقدام به تشکیل بنیاد ادبیات نمایشی کردیم که در نخستین حرکت به زودی فراخوان جشنواره نمایشنامه‌نویسی را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر نمایش در قم با وجود حوزه‌های علمیه و هنرمندان متعهد هنری اصیل، دینی و ریشه‌دار است افزود: ما برای سفارش نمایشنامه‌های فاخر با مضامین انسانی و دینی به دلیل وجود استعدادهای خوب به قم دل بستیم و امیدواریم با ظرفیتی که هنرمندان قم دارند و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه بتوانیم در بحث نمایشنامه‌نویسی اقدامات ارزشمندی را در این استان شاهد باشیم.

آشنا در ادامه به سایر اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء سطح نمایشنامه‌نویسی اشاره کرد و بیان داشت: با تلاشی که صورت گرفت اطلاعات نمایشنامه‌نویسان شرکت‌کننده در جشنواره فجر را استخراج کرده و آنها را ساماندهی کردیم تا در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

وی افزود: ساماندهی گروه‌های نمایشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در مرکز هنرهای نمایشی بوده است، با این کار گروه‌ها شکل گرفته و شناسنامه‌دار می‌شوند و ما در سال 91 در سه سطح به این گروه‌ها مجوز خواهیم داد و تلاشمان این است که 50 درصد امکانات مرکز را صرف تئاتر استانی کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از درخواست‌های گروه‌های تئاتر استانی را اجرا در تهران عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در جشنواره فجر ظرفیت مناطق را افزایش دهیم و کارهای استانی که در جشنواره مقام بیاورند را در تهران به اجرا بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: ما همه با هم و در کنار هم باید کارهای بزرگی انجام دهیم و با مخاطب‌شناسی دقیق و ارائه کارهای فاخر تماشاگران را به سالن‌های نمایش بیاوریم تا زحماتی که برای ارائه یک تئاتر کشیده می‌شود بر زمین نماند و مورد استقبال مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول