اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

الگوی ثابت شهریه مدارس غیر دولتی اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌زودی الگوی ثابت شهریه برای مدارس غیر دولتی در کشور اعلام می‌شود.

الگوی ثابت شهریه مدارس غیر دولتی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه فرشته حشمتیان در گردهم‌آیی کارشناسان امور شوراها، انجمن اولیا و مربیان و امور زنان آموزش و پرورش کرمانشاه اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی که قبلا پایه ثابتی نداشت در سال تحصیلی جاری ثابت شد و از مقطع ابتدایی 350 هزار تومان، راهنمایی 450 هزار تومان و متوسطه 600 هزار تومان اخذ می‌شد.

حشمتیان افزود: امسال نیز الگوی ثابت شهریه اعلام خواهد شد و به‌زودی شهریه سال آینده تحصیلی با درصدی افزایش نسبت به سال‌جاری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش مثلث خانه ـ اجتماع ـ مدرسه، محور تربیت در آموزش و پرورش است، گفت: باید آموزش و پرورش تقویت شود و این تقویت با پشتیبانی خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

حشمتیان گفت: نقش و مسئولیت خانواده‌ها در تربیت فرزندان یک نقش کلیدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه 20 میلیون ولی دانش‌آموز در کشور داریم، گفت: اولیا نقش موثری در کمک به آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت دارند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: 680 شورای آموزش و پرورش در سطح کشور وجود دارد که هم‌اکنون 75 درصد اعضای شوراهای آموزش و پرورش در کشور از مدرک تحصیلی لیسانس برخوردار هستند.

وی در ادامه از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیت خوب یاد کرد و گفت: این شوراها نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی دانش آموزان دارند.

حشمتیان با بیان اینکه هم‌اکنون آموزش و پرورش کشور ما ایام طلایی را سپری می‌کند، تاکید کرد: در راس آموزش و پرورش وزیری است که خودش از جنس معلمان است و همه مقاطع را پشت سر گذاشته و به‌خوبی به همه مشکلات آگاه است.

وی در پایان این همایش از خانواده‌ها خواست تا با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، این نهاد را در تربیت نسل آینده کمک کنند.

در ادامه این گردهم‌آیی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ نهاد تربیتی و آموزشی و پرورشی در جهان بدون مشارکت خانواده‌ها موفق نیست، گفت: دانش‌آموزان روزانه چهار ساعت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و 20 ساعت وقت خود را در خانواده می‌گذرانند.

جلال امینی ادامه داد: آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم نمی‌تواند تلاش موثری انجام دهد.

امینی با بیان اینکه معاونت توسعه، مشارکت‌های مردمی و خانواده از پرکارترین و حساس‌ترین حوزه‌های آموزش و پرورش است، گفت: باید نهایت تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های خانواده‌ها انجام دهیم.

* همایش تجلیل از زنان برگزیده و فرهیخته فرهنگی با حضور معاون وزیر صورت گفت

در راستای بزرگداشت مقام و منزلت زن در عرصه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از زنان برگزیده فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در تالار شهید بهشتی همایش تجلیل از زنان برگزیده فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش به بیان ارزش و نقش حساس اجتماع پرداخت و ایام هفته بزرگداشت زن را نیز به زنان نمونه و برگزیده فرهنگی تبریک گفت.

در این همایش پیام تبریک مقام وزارت برای حاضرین در جلسه قرائت شد و در ادامه فرشته حشمتیان با تبریک ایام بزرگداشت مقام زن به ایراد سخنرانی درباره اهمیت تکلیف الهی در هر پست و موقعیتی پرداخت.

وی با توجه به شعار محوری سال، به تربیت صحیح فرزندان و در نتیجه پرورش نخبه در جامعه اشاره کرد و گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در آموزش و پرورش احیای نقش بر زمین مانده آموزش و پرورش و اجرای بند بند سند تحول بنیادین آن است.

* کار توزیع کتاب‌های درسی آغاز شد

کار توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از هم‌اکنون آغاز شده است، به رغم اینکه یک ماه از سال تحصیلی باقی مانده است، کار توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان آغاز شده و دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به واحدهای فروش، کتاب‌های درسی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول