اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

95 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح ثابت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: امسال بیش از 95 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح ثابت می‌شوند.

95 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح ثابت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن مظاهری ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت که امسال 3هزار و 800 نفر برآورد ثبت نام برای کلاس اولی در ناحیه یک را داریم که در 125 کلاس ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سقف دانش‌آموزی که برای هر کلاس تعریف شده است، افزود: این امر در میانگین کشوری 24 دانش‌آموز و در سطح استان 28 تا 35 نفر است که در بعضی مدارس ما مانند مدرسه دستغیب به 40 نفر هم رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان عنوان کرد: این تراکم در مناطق روستایی بسیار کم است طوری که برای سه یا چهار نفر نیز معلم مراجعه می‌کند و تراکم کم در روستا با تراکم زیاد در مدارس شهری جبران می‌شود.

وی افزود: ما باید بیشترین استفاده را از فضاها بکنیم تا در اجرای نظام جدید دچار مشکل نشویم که تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی که برای ثبت نام برآورد شده در ناحیه دو تعداد 3 هزار و 600 نفر در 133 کلاس و در قهاوند 430 نفر با 43 کلاس است.

مظاهری تصریح کرد: امسال بیش از 95 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح ثابت می‌شوند البته امکان دارد در جایی مسیر دانش‌آموزان دور شود اما باید همکاری بین اولیا و مدرسه صورت بگیرد تا بتوانیم تمام مدارس را در شیفت صبح ثابت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در شیفت صبح ثابت‌شدن دانش‌آموزان باعث می‌شود که هم خانواده‌ها و هم معلمان از این عمل راضی باشند و نتیجه خوبی را در این زمینه برداشت کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در پایان سخنانش گفت: در رابطه با کمبود فضا‌های آموزشی نیز با اداره نوسازی هماهنگ شده که کلاس‌ها مورد نیاز را ساخته و به موقع به ما تحویل دهد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول