اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سال آینده پایه اول راهنمایی نداریم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال آینده، پایه اول راهنمایی نداریم.

سال آینده پایه اول راهنمایی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالامیر عرفی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره طرح سئوال برتر ادبیات در شیراز اظهار داشت: باید برای دانش‌آموزانی که اکنون در پایه اول راهنمایی مشغول به تحصیل هستند، چاره‌اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: تعداد اندکی که در این پایه نمره قبولی کسب نمی‌کنند، به صورت مشروط اجازه دارند به پایه دوم بروند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: اگر دانش‌آموزان در درس‌هایی که در پایه اول نمره نیاورده‌اند، در پایه دوم قبول شوند، نمره قبولی آن را نیز به حساب همان درس در پایه اول ثبت می‌کنند.

عرفی در ادامه بیان کرد: در صورت نمره نیاوردن آن درس در پایه دوم، دو حالت در قانون دیده شده است، نخست اینکه به پایه اول برمی‌گردند، و یا در مدارس بزرگسالان آن درس را می‌گذرانند.

وی همچنین ارزشیابی دوره متوسطه اول یا همان راهنمایی را ترکیبی بیان کرد و گفت: این روش ارزشیابی هم فرآیندمدار و هم نتیجه‌مدار است که هر کدام 10 نمره دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از پارامترهای اصلی در این بحث، استقرار ساختار 3-3-6 است، که محتوا را با خود می‌برد تا به این تحول برسد.

عرفی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر نخستین اتفاقی که می‌افتد، استقرار پایه ششم است.

وی افزود: کارشناسان خبره در کارگروه ویژه، محتوا و کتب جدید این پایه از نظر کیفیت و محتوا را مورد بررسی قرار داده‌اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب‌های پایه ششم، از نظر محتوا در دو بخش پیش‌بینی شده‌اند، بخشی تکمیل‌کننده مواد آموزشی دوره ابتدایی و بخشی دیگر مقدمه ورود به دوره متوسطه هستند.

عرفی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، بازنگری و بازتعریف شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی است.

وی افزود: در حال حاضر ارزشیابی توصیفی برای دوره ابتدایی اعمال می‌شود که در حال بررسی هستیم تا آن را هماهنگ و منطقه‌ای از پایه پنجم ابتدایی به پایه ششم ببریم و به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود به جشنواره طرح سئوال برتر ادبیات در شیراز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که آموزش و پرورش با آن رو به رو شده، نحوه نگرش معلمان نسبت به طرح سئوال است.

عرفی افزود: جشنواره امروز فقط در مورد درس ادبیات فارسی به عنوان یکی از درس‌های مهم، پایه و فرهنگ‌ساز است.

وی ادامه داد: این درس هویت ایرانی و ملی ما را می‌سازد و مبنای درک و فهم بقیه دروس است.

به گزارش فارس، جشنواره طرح سئوال برتر در رشته ادبیات با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش فارس و دیگر مسئولان استانی، معلمان برتر از 32 استان و دبیران ادبیات شیراز و کشور، از صبح امروز در شیراز برگزار و آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول