اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت جودو کرمان تأکید کرد

ضرورت همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح استعداد‌یابی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت جودو استان کرمان گفت: اگر آموزش و پرورش در اجرای طرح استعداد‌یابی با ما همکاری کند، می‌توان استعدادهای درخشان را شناسایی کرد و این همکاری اجتناب‌ناپذیر است.

ضرورت همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح استعداد‌یابی

محمد اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در سال گذشته در ورزش جودو انجام دادیم، بالا بردن سطح کیفی مربیان خود در تمام رده‌های سنی بود.

وی گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی فشرده مربیگری سطح فنی مربیان شهرستانی را بالا ببریم و در این راستا از توان خوبی برخوردار شویم.

اکبری خاطر نشان کرد: در تمام‌ مسابقات کشوری‌ در همه رده‌های سنی حضور داشتیم و یکی از بزرگ‌ترین اقدامات ما برگزاری مسابقات کاپ آزاد در کرمان بود.

وی تصریح کرد: با برگزاری این مسابقات توانستیم 250 ورزشکار از سراسر استان کرمان را گرد‌ هم آوریم تا با یکدیگر رقابت کنند و قطعاً در این زمینه نفرات دارای استعداد جودو نیز به خوبی شناسایی می‌شوند.

اکبری افزود: یکی از برنامه‌های ما در جذب استعدادهای جودو، اجرای طرح استعداد‌یابی در مدرسه‌های استان بود که بنا به عللی نامشخص آموزش و پرورش از انجام آن جلوگیری به عمل آورد.

وی گفت: اگر این طرح در مدارس اجرا می‌شد، قطعاً می‌توانستیم جودو‌کاران خوبی را از پایه شناسایی کنیم و من از آموزش و پرورش می‌خواهم در این راستا با هیئت همکاری کند و اجازه ندهد، برگزاری این طرح‌های کارشناسی شده با مشکل روبه‌رو شود.

اکبری ابراز داشت: ما در اجرای این طرح از سه کارشناس ارشد تربیت بدنی که رشته ورزشی آنها جودو است، استفاده می‌کنیم و قطعا حضور این نفرات زبده در طرح‌های استعدادیابی کمک شایانی به جذب استعدادها می‌کند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات کنونی هیئت نبود حامی مالی و کمبود اعتبار است و از سال‌ها پیش تا‌کنون گریبان ما را گرفته است.

اکبری گفت: جودوی کرمان تا‌کنون تیمی در لیگ برتر و یا لیگ‌های دیگر کشور نداشته و تنها در پنج سال پیش موفق به حضور در لیگ آینده‌سازان شدیم که این امر زیبنده جودوی کرمان نیست.

وی تصریح کرد: اگر تنها یک حامی مالی پیدا شود و هزینه‌های سفر ما را تأمین کند، توانایی این را داریم که در مسابقات لیگ شرکت کنیم و در سال‌های بعد قول کسب مقام دهیم.

رئیس هیئت جودوی استان کرمان گفت: جودو‌کاران استان هزینه‌های گزافی را باید برای شرکت در باشگاه‌ها و مسابقات متحمل شوند و بعضاً به همین دلیل نمی‌توانند جودو را ادامه دهند.

وی افزود: ما هم اکنون یک سالن اختصاصی جودو نداریم و تنها سالنی که در اختیار جودوکاران کرمانی قرار دارد، شهید مغفوری است که آن را هم به دو نیمه تقسیم کردند تا در بخشی از آن تکواندو‌کاران تمرین کنند و سر و صدای آنها اجازه تمرکز به ورزشکاران ما را نمی‌دهد.

اکبری گفت: شخصی به نام خواجویی که از جودو‌کاران خوب استان کرمان است، موفق شد، چندی پیش باشگاهی را ویژه رشته‌های جودو و جوجیتسو در رفسنجان افتتاح کند که البته برای ورزش استان کرمان این اقدام بسیار نوید‌بخش است.

وی خاطر ‌نشان کرد: مسئولان ورزش استان کرمان باید تلاش کنند تا بخش خصوصی رغبت کند، وارد ورزش شود تا از این طریق بخشی از مشکلات ورزش رفع شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول